آیا مدافعان امروز، جانشینان خوبی برای گذشتگان خود هستند؟

وارثان قلب دفاع

جام جم ورزشی: در فصل نقل و انتقالات فوتبال اروپا معمولا مهاجمان بیشتر از هر بازیکن دیگری مورد توجه تیم های مختلف قرار دارند و در واقع نخستین رقابت باشگاه ها با یکدیگر بر سر جذب مهاجمان تراز اول است.
کد خبر: ۸۱۲۲۹۳
مهاجمان پرطرفدار قاره سبز

به گزارش جام جم ورزشی ، البته این رقابت بیشتر بین باشگاه های بزرگی همانند رئال مادرید، چلسی، بایرن مونیخ ، میلان و ... وجود دارد. در میان همه مهاجمان فوتبال اروپا 10 بازیکن بیشتر از هر بازیکن دیگری مورد توجه هستند. آنها تا اکنون یا باشگاه های خود را تغییر داده اند، یا در آستانه تغییر باشگاه هستند و یا اینکه در نهایت در باشگاه کنونی خود باقی می مانند.

کریستین بنتکه

مهاجم آستون ویلا هم پای گلزنان درجه یک فوتبال اروپا از تیم های مختلف پیشنهاد دریافت کرد. بنتکه از ماه فوریه تا پایان این فصل از لیگ برتر انگلیس گلزن تر از هر مهاجم دیگری بود. اگر بنتکه مصدوم نمی شد قطعا آمار گلزنی اش در این فصل بالاتر هم می رفت. لیورپول و تاتنهام جدی ترین تیم های خواهان این ستاره بلژیکی هستند. بنتکه 24 ساله در یک سال اخیر افزایش قیمت قابل توجهی داشته است؛ 32 میلیون پوند.

کریم بنزما

کدام تیم است که دوست ندارد کریم بنزمای فرانسوی را در اختیار داشته باشد؟ مهم نیست او در رئال می ماند یا خیر نکته مهم تر این است که او می تواند از تمام تیم های بزرگ اروپایی پیشنهاد داشته باشد. وقتی احتمال جدایی بنزما از رئال مطرح شد که رافائل بنتیس به عنوان سرمربی جدید به مادرید آمد. گفته می شود در برنامه های این مربی اسپانیایی بنزما تحرک کمتری خواهد داشت. آرسنال و به خصوص منچستریونایتد بارها برای رئال مادرید پیغام فرستادند تا بنزما را به لیگ برتر انگلیس بکشانند اما این اتفاق هنوز نیفتاده است و شاید اصلا عملی نشود. بنزما 45 میلیون پوند در بازار نقل و انتقالات قیمت گذاری شده است.

ادینسون کاوانی

آرسن ونگر سرمربی فرانسوی آرسنال می گوید مهاجمان آمریکای جنوبی گلزنان خوبی هستند و برای همین است که در یک سال گذشته به دنبال جذب ادینسون کاوانی مهاجم اروگوئه ای پاری سن ژرمن بوده است. کاوانی با اینکه شم گلزنی بسیار بالایی دارد اما در دو فصل گذشته هرگز نتوانست از زیر سایه زلاتان ابراهیموویچ مهاجم سوئدی پاری سن ژرمن خارج شود و به همین دلیل به طور جدی به جدایی فکر می کند. منچستریونایتد، آرسنال، یوونتوس و در نهایت آتلتیکومادرید مشتریان بزرگ او هستند که حاضرند 50 میلیون پوند برای او هزینه صرف کنند. لوئیس فن خال سرمربی هلندی منچستریونایتد به این بازیکن علاقه بسیار زیادی دارد.

رادامل فالکائو

مهاجم 20 میلیون پوندی تیم ملی فوتبال کلمبیا در نهایت به چلسی پیوست. فالکائو تابستان گذشته با یک قرارداد قرضی از موناکو به منچستریونایتد رفت اما در فصل اخیر تنها چهار گل زد تا دیگر جایی در ذهن فن خال نداشته باشد. این مهاجم 29 ساله در حالی از تیم های بزرگی همچون رئال مادرید، اینترمیلان، یوونتوس و چلسی پیشنهاد داشت که کاملا در فصل اخیر ناآماده بود اما گذشته درخشانش وی را همیشه در زمره مورد توجه ترین مهاجمان فوتبال اروپا قرار می دهد.

گونزالو هیگواین

پس از سپری کردن دو فصل در ایتالیا مهاجم تیم ملی فوتبال آرژانتین تصمیم گرفته است راهی لیگ برتر انگلیس شود. یکی از مهم ترین دلایلی که باعث می شود تا هیگواین بیشتر به جدایی از ناپولی راغب شود عدم حضور این تیم در لیگ قهرمانان اروپا برای فصل آینده است. این تمام کننده تمام عیار که 30 میلیون پوند قیمت دارد از آرسنال، چلسی، منچستریونایتد و آتلتیکومادرید پیشنهاد داشت.

هری کین

کین فصل 2015-2014 لیگ برتر انگلیس را به بهترین شکل ممکن با تاتنهام به پایان برد و موفق شد جایزه برترین بازیکن جوان فصل را به دست بیاورد. تنها بازیکنی که توانست از کین 21 ساله در فصل اخیر لیگ برتر انگلیس بیشتر گل بزند سرخیو آگوئرو مهاجم منچسترسیتی بود. کین در فصل اخیر 21 گل زد. اکنون منچستریونایتد جدی ترین مشتری هری کین است، البته احتمال اینکه کین بخواهد به این باشگاه برود کم است چرا که بارها تاکید کرده فعلا تمایلی برای جدایی از تاتنهام ندارد. کین در بازار نقل و انتقالات فوتبال اروپا 50 میلیون پوند قیمت گذاری شده است.

الکساندر لاکازته

مهاجم 35 میلیون پوندی المپیک لیون فصل بسیار خوبی پشت سر گذاشت و برترین گلزن فصل لوشامپیونه فرانسه لقب گرفت. در فصل اخیر فوتبال اروپا تنها بازیکنانی که بیشتر از لاکازته گل زدند کریستیانو رونالدو و لیونل مسی بودند. درخشش و گلزنی های او در ترکیب المپیک لیون باعث شد مشتریان زیادی از سراسر اروپا پیدا کند. لیورپول، تاتنهام، آرسنال و رئال مادرید جدی ترین مشتریان او هستند.

ماریو ماندژوکیچ

این مهاجم کروات در ترکیب اتلتیکومادرید در فصل اخیرخوش درخشید. او هر چند کاملا زیر سایه گریزمان قرار داشت اما هرگز دست از تلاش برنداشت. این مهاجم موقعیت شناس از سوی باشگاه های مختلف پیشنهاد داشت که از مهم ترین آنها می توان به پیشنهادات باشگاه های منچستریونایتد، ولفسبورگ، یوونتوس و پاری سن ژرمن اشاره کرد اما در نهایت به یوونتوس پیوست.

جکسون مارتینز

او تا این لحظه یکی از مهم ترین خریدهای فصل نقل و انتقالات بود. مارتینز با 28 میلیون پوند از پورتوی پرتغال راهی اتلتیکومادرید شد این در حالی است که با میلان تا آستانه عقد قرارداد هم پیش رفته بود. مارتینز در حالی راهی اتلتیکو شد که آرسنال را هم مشتری سرسخت خود می دید. مارتینز در 132 بازی خود برای پورتو 92 گل زد که این آمار نشان می دهد او شم گلزنی بسیار بالایی دارد و نشان می دهد چرا مادریدی ها اصرار زیادی برای جذب این مهاجم کلمبیایی داشتند.

روبین فن پرسی

او فصل خیلی بدی در منچستریونایتد داشت و اصلا می توان گفت یکی از بدترین فصل های خود را پشت سر گذاشت. دوران او در منچستریونایتد دیگر به سر آمده است. البته در کنار عملکرد ضعیف اودر فصل اخیر عامل دیگری که می تواند او را از منچستریونایتد دور کند دستمزد بالای اوست که سران یونایتد را ناراضی کرده است. در حالی که هنوز احتمال ماندن فن پرسی در منچستریونایتد وجود دارد سری آ ایتالیا محتمل ترین گزینه ممکن برای اوست. تیم های رم و لاتزیو او را می خواهند و به غیر از این دوتیم باشگاه های یوونتوس، پاری سن ژرمن و رئال مادرید مشتریان این مهاجم 15 میلیون پوندی هستند.

منبع: سایت گل /مترجم: هیلدا حسینی خواه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها