روحانی قانون الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته‌ای را ابلاغ کرد

تحریم‌ها باید به‌طور یکجا و کامل لغو شود

مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته ای ملت ایران عصر چهارشنبه در نشست شورای نگهبان قانون اساسی تأیید شد.
کد خبر: ۸۱۱۳۳۵
شورای نگهبان مصوبه هسته‌ای مجلس را تأیید کرد

سخنگوی شورای نگهبان در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما ، گفت : این مصوبه که دیروز در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده بود، امروز به شورای نگهبان ارسال شد و به صورت فوق العاده در دستور کار این شورا قرار گرفت.

نجات الله ابراهیمیان افزود:‌ این مصوبه مجلس در جلسه شورای نگهبان با اکثریت آراء مغایر با شرع و قانون اساسی شناخته نشد و به تأیید رسید.

وی گفت : این نظر شورای نگهبان در اسرع وقت به مجلس شورای اسلامی ارسال خواهد شد .

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی سه‌شنبه جزئیات طرح الزام دولت به حفظ حقوق و دستاوردهای هسته‌ای را با رأی بالایی به تصویب رساندند.

بهارستان ‌نشینان با 213 رای موافق، 10 رای مخالف و 6 رای ممتنع از مجموع 244 نماینده حاضر در صحن علنی مجلس به جزئیات طرح الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته‌ای ملت ایران رای موافق دادند.

متن کامل این ماده واحده به این شرح است:

در راستای صیانت از منافع ملی و رعایت مقررات پادمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌آی هر گونه نتایج مذاکرات هسته‌ای با کشورهای 1+5 در صورتی معتبر است که الزامات زیر به صورت شفاف رعایت شود:

1- لغو تحریم‌ها به طور یکجا و کامل باید در متن توافقنامه درج شده و در روز آغاز اجرای تعهدات ایران انجام شود.

2- آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در چارچوب توافقنامه پادمان مجاز به انجام نظارت‌های متعارف از سایت‌های هسته‌ای است و دسترسی به اماکن نظامی، امنیتی و حساس غیرهسته‌ای، اسناد و دانشمندان ممنوع است؛ باید مصوبات شورایعالی امنیت ملی رعایت شود.

3-هیچ محدودیتی برای کسب دانش و فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای و تحقیق و توسعه پذیرفته نیست و باید مصوبات شورایعالی امنیت ملی رعایت شود.

تبصره یک- بر اساس اصول 77 و 125 قانون اساسی نتیجه مذاکرات باید به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

تبصره دو- وزیر خارجه موظف است روند اجرای توافقنامه را هر شش ماه یکبار به مجلس شورای اسلامی گزارش کند؛ کمیسیون امنیت ملی مجلس هر شش ماه یکبار گزارش روند حسن اجرای توافقنامه را به نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارائه می‌نماید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها