جام جم نوا: اولین کنسرت رسمی گروه بمرانی روز گذشته با همراهی سروش صحت در برج آزادی برگزار شد.
کد خبر: ۸۰۸۶۶۹
هم‌نوایی سروش صحت با بمرانی‌ها/ تصاویر

یک حضور متفاوت

در ابتدای وقتی وارد سالن شدیم در کمال تعجب متوجه حضور تمام گروه و خواننده روی صحنه شدیم که برای اولین بار در موسیقی این اتفاق رخ می‌داد، بهزاد عمرانی بعد از حضور همه در سالن بدون هیچ فوت وقتی استارت کنسرت را با اجرای قطعه "آگه یه روز سد سوراخ شه" آغاز کرد. عمرانی بعد از اجرای این قطعه گفت: برگزاری این مجموعه کنسرت‌ها اولین برنامه‌های زنده دارای مجوز ماست. البته ما قبل از این برنامه‌ها هم مجوز برای تولید آلبوم داشتیم، اما مثل این مجوز اینقدر تخصصی نبوده است. به هر حال از همه شما ممنون هستیم که در این برنامه حضور پیدا کردید.

یک طراح صحنه خوب/ مردی که لب نداشت

شاید اگر جوانب انصاف را در نظر بگیرم می‌توان گفت که این اجرا اولین کنسرتی بود که با طراحی صحنه زیبای امیر حسین دوانی و صدابرداری فوق‌العاده حرفه‌ای کاوه عابدین شکل گرفته بود. قطعه بعدی که اجرا شد "مردی که دیگر لب نداشت" نام داشته و در زمان اجرای قطعات از افکت‌های جالب نورپردازی شده در آن استفاده می‌شد که به جذابیت فضا کمک زیادی می‌کرد.

کنسرتی بدون زیر نویس

یکی از اشکالاتی که می‌توان به این اجرا گرفت عدم معرفی قطعات پیش از اجرا بود، این گروه به هیچ قصد آشنایی با مخاطب جدید را نداشته و قطعات را بدون رزومه یا معرفی اجرا می‌کردند. به هر روی قطعه بعدی با این مضمون "نیستی و من و سیگار و ژلوفن و چایی" آغاز شد.

قطعات نوستالژی دار

از نکات جالب این کنسرت بخش نوستالژی آن بود که اجرای قطعاتی چون "خوشحال و شاد و خندانیم"، "آن مان نوارا، دو دو اسکاچی، آنا مانا کلاچی"، "چشم چشم دو ابرو" ما را برای مدتی به دوران کودکی مان برد. بعد از یک استراحت کوتاه گروه قطعه "نور از پیشم" را با حرکات جالب نمایشی و اجرای گفتگوی ساز و آوازی میان هم اجرا کردند که بسیار مورد توجه حضار قرار گرفت.

غیبت یک همخوان

پیش از اجرای قطعات بعدی خواننده گروه گفت: یکی از دوستانمان امروز قرار بود در کنسرت با ما هم‌خوانی داشته باشد اما نمی‌دانم چه شد که در همین مدت کوتاه برگزاری کنسرت دندان‌های خود را سیم‌کشی کرد و به همین جهت امشب در میان شماست. اما به هر حال از او ممنون هستیم که در کنسرت امشب ما حضور پیدا کرده است. عمرانی بعد از پایان تشویقات قطعات "بندر تهران" و "یک روز از انی وضع خطرناک" را اجرا کرد.

یک اجرای مشترک

با پایان یافتن قطعه "بندر تهران" ناگهان تمام اعضای گروه صحنه را ترک کرده و فقط خواننده گروه روی سن ماند و بعد از چند دقیقه ماکان اشگواری به عنوان خواننده مهمان روی صحنه آمد و قطعات مشترکی را اجرا کردند.

محبوبه تولدت مبارک

گروه بمرانی که به تازگی آلبوم "مخرج مشترک" را در خرداد ماه منتشر کرده است، اولین اجرای رسمی خود را شب گذشته با اجرای قطعات آلبوم‌هایشان به تهیه کنندگی احسان رسول اف و مدیریت هنری سجاد افشاریان روی صحنه بردند.

گروه در طول کنسرت دست به ابتکار جالب توجه دیگری هم زده بود. اینکه یک شبه بازیگر بین هر قطعه با در دست داشتن پلاکاردهایی علاوه بر نشان دادن عدد قطعه، نشانه هایی را به تماشاگران نشان می‌داد که همگام با مفهوم برخی قطعات تماشاگران باید نسبت به آن واکنش نشان می‌دادند. از جمله این ابتکارها پلاکاردی با عنوان "محبوبه تولدت مبارک" بود.
یادمان محمد نوری

قطعه"کهکشان" عنوان قطعه دیگری بود که گروه به مرانی در یادمان زنده یاد محمد نوری آن را اجرا کرد و بهزاد عمرانی به نمایندگی گروه از رامین بهنا آهنگساز به جهت تنظیم دوباره این قطعه و در اختیار قرار دادن آن به گروه تقدیر کرد.

شمعدونی در برج آزادی

در اواخر کنسرت مهمان ویزه این کنسرت یعنی سروش صحت که این روزها با سریال "شمعدونی" در تلویزیون مشغول فعالیت است روی صحنه آمده و یکی از قطعات را با گروه اجرا کرد.

قطعات اجرایی

"خورشید دزد"، "کهکشان"، "هنوز کفش قرمز پات می‌کنی"، "سیرک"، "یه روز از این وضع خطرناک"،"بندر تهران"،"نرو از پیشم"،"پیاده روی"، "ژوزی"، "خوشحال و شاد و خندانیم"، "آن مان نوارا دو دو اسکاچی آنا مانا کلاچی"، "چشم چشم دو ابرو"، "نیستی و من و سیگار و ژلوفن و چایی"، "مردی که لب نداشت" و... از جمله قطعات اجرایی در این کنسرت بودند.

اعضای ارکستر

بهزاد عمرانی (خواننده، گیتار آکوستیک)، مانی مُزکی (سازدهنی، ترومبون)، آرش عمرانی (پیانو، آکاردئون)، جهانیار قربانی (گیتار الکتریک)، کیارش عمرانی (گیتار باس) و آبتین یغماییان (درامز) اعضای گروه به مرانی را تشکیل می‌دادند.

قطعه "سیرک" به عنوان قطعه نهایی اجرا شد. (هنرآنلاین)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ارسطو
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
۰
۰
گویا ماشین چینی ها خوب فروش كرده

نیازمندی ها