چند روز پس از افشای جاسوسی صهیونیست‌ها از محل‌های مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵، یک شرکت امنیتی اسرائیلی مدعی شد که ایران حملات سایبری گسترده علیه ۴۰ هدف اسرائیلی و ۵۰۰ هدف دیگر در سراسر جهان انجام داده است.
کد خبر: ۸۰۸۰۸۹
حملات سایبری گسترده‌ ایران علیه ۴۰ هدف اسرائیلی

به گزارش جام جم کلیک: یک شرکت امنیت سایبری در سرزمین‌های اشغالی به نام "سایبراسکای" مدعی شده‌ است که ایران حملات گسترده‌ای را علیه 40 هدف اسرائیلی و 500 هدف دیگر در سراسر جهان، شامل ژنرال‌های ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی، یک شرکت مشاوره امنیتی، و برخی محققین انجام داده است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی به نقل از سایبراسکای مدعی شد که حملات شامل وزارت امور مالی یک کشور در خاورمیانه، سفارت قطر در انگلستان و تعدادی روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشری است.

مقامات شرکت سایبراسکای ادعا کرده‌اند که طی این حمله که از جولای 2014 (تیر 1393) آغاز شده، مهاجمین سعی داشته‌اند بدافزارهایی را با استفاده از ای‌میل ارسال کنند و از تکنیک‌های مهندسی شبکه‌های اجتماعی برای نفوذ در حساب‌های فیس‌بوک، ایمیل و نیز خطوط تلفن استفاده کرده‌اند.

این ادعاها در حالی منتشر می‌شوند که هفته گذشته چهارشنبه (20 خرداد) وال‌استریت ژورنال گزارش داد زمانی که این شرکت امنیتی، سال گذشته میلادی، متوجه شد توسط ویروسی که اعتقاد بر این است جاسوسان اسرائیلی آن را مورد استفاده قرار می‌دهند، هک شده است، سعی کرد اماکن دیگری را که هدف قرار گرفته‌اند شناسایی کند. این شرکت میلیون‌ها رایانه را در سراسر جهان مورد بررسی قرار داده و متوجه شد سه هتل لوکس در اروپا نیز مورد حمله قرار گرفته‌اند. هیچ هتل دیگری تحت حمله قرار نگرفته بود.

مسئولین کسپرسکی در تحقیقاتی که برای کشف ارتباط بین این هتل‌ها انجام دادند متوجه شدند که هر سه هتل در گذشته محل برگزاری مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 بوده‌اند.

این ویروس نسخه‌ بهبودیافته ویروسی به‌نام «دوقو» (Duqu) بود که برای اولین بار توسط کسپرسکی در سال 2011 کشف شد. مقامات کنونی و سابق آمریکا و بسیاری از کارشناسان امنیت سایبری بر این باور هستند که دوقو برای انجام پیچیده‌ترین عملیات‌ جمع‌آوری اطلاعات توسط رژیم صهیونیستی مورد استفاده قرار می‌گرفت.

پس از این افشاسازی، مقامات آمریکایی با تایید تلاش رژیم صهیونیستی مبنی بر استفاده از ویروس جدیدی برای جاسوسی از مذاکرات هسته‌ای اعلام کردند از رایانه‌های تیم آمریکایی اطلاعاتی به سرقت نرفته است.

سفارت های جمهوری اسلامی ایران در وین، پایتخت اتریش، و برن، پایتخت سوئیس، نیز بلافاصله طی یادداشت‌های رسمی جداگانه‌ای که به وزارت خانه‌های امور خارجه اتریش و سوئیس ارسال شد، با اشاره به اخبار منتشر شده اخیر، مراتب نگرانی جدی دولت ایران از امنیت اماکن محل برگزاری مذاکرات هسته ای را به دولت‌های مزبور اعلام کرده و خواستار اطلاع از نتایج تحقیقاتی که در این زمینه معمول می‌گردد، شدند.

دیپلمات‌های ایرانی البته تأکید کردند که همیشه احتمال چنین جاسوسی‌هایی را می‌داده‌اند بنابراین تدابیر لازم را اندیشیده‌اند و گزندی از این جاسوسی‌ها وارد نیامده است.

منبع: تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حاج احمد
Netherlands
۰۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
۰
۰
چرا این مذاكرات در ایران انجام نمی شود
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها