جام جم سرا- بر اساس نتایج یک پژوهش میدانی حدود ۵ هزار متکدی در تهران وجود دارد که به طور میانگین روزی ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان درآمد دارند و برخی از آنان مسلح به شوکر و یا سلاح‌های سرد دیگر هستند!
کد خبر: ۸۰۶۵۷۲
گدایان و متکدیان تهران به «شوکر» مسلح شدند!

نتایج تحقیقی در تهران نشان می‌دهد در حال حاضر و طبق آخرین برآوردها، 5 هزار متکدی در تهران حضور دارند که فقط 10 تا 15 درصد آن‌ها واقعاً نیازمندند و مسئولان و متولیان در تلاشند برای این 15 درصد متکدی نیازمند اشتغال‌زایی صورت گیرد. بر اساس نتایج همین پژوهش، درآمد روزانه برخی از این متکدیان حدود 300 هزار تومان است و نکته قابل توجه و تأمل در این زمینه این است که بخشی از این متکدیان به صورت خانوادگی فعالیت می‌کنند.

این یافته‌ها نشان می‌دهد که برخی از این متکدیان قبلاً دارای شغل بوده‌اند اما به طمع کسب درآمد بالا، شغل خود را رها کرده و به تکدی‌گری روی آورده‌اند.

در سال گذشته بین 5 هزار متکدی در سطح شهر تهران شناسایی و معلوم شد که اکثریت جمعیت آنان غیر تهرانی بوده و حدود 55 درصدشان درآمدهای بالایی دارند. همچنین بالغ بر 30 درصد از این افراد به‌صورت شبکه‌ای و فامیلی فعالیت می‌کنند.

نکته قابل توجه در نتایج این پژوهش، مسلح بودن برخی از متکدیان به سلاح‌هایی مانند شوکر و سلاح سرد است! شهرداری تهران با توجه به وضعیت کنونی متکدیان در این شهر به دنبال رفع معضل یادشده است. (تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
۰
۰
اگر مسیولین اشتغالزلیی نمی كنند لااقل شغلها را از بین نبرنداكثر مغازه داران درآمدشان در سال 94 كاش یافته در حالی كه مالیات زیاد شده اجاره زیاد شدهبرق -آب وگازو... گران شده

نیازمندی ها