مدیر رادیو ایران گفت: گروه های برنامه ساز این شبکه رادیویی به غیر از برنامه های مستمر و روتین شبکه با 19 ویژه برنامه لحظات معنوی خاصی را برای شنوندگان خود فراهم می کنند.
کد خبر: ۸۰۶۲۶۶
رادیو ایران با 19 برنامه به استقبال ماه رمضان می رود
به گزارش جام‌جم سیما، «بهنام احمدپور مبارکه» رادیو ایران در تلاش خود برای مناسک سازی رسانه ای و نهادینه کردن جشن های معنوی در کشور اقدام به طراحی دو جشن در آغاز و پایان ماه مبارک رمضان کرده است.

پیش از شروع ماه مبارک رمضان رادیو ایران با جشن «سلام» به ماه مبارک رمضان سلام می کند، ماهی که جشن دینی و معنوی بندگان خداست .این جشن دیباچه ای است برای استقبال از رمضان.

در روزهای عید فطر که روزهای سپاس از خداوند به خاطر توفیق در روزه داری و عبادت است رادیو ایران جشن سپاس را برگزار می کند که همراهی با مردم مومن کشورمان برای سپاس از خداوند است.

جشن سلام برنامه ای ترکیبی است که در دو نوبت صبح و عصر از ساعت 9 تا 11:30 و17:10 تا 20:50 به استقبال و پیشواز از ماه مبارک رمضان می پردازد.

مدیر رادیو ایران ادامه داد: برای لحظات معنوی سحر و افطار شنوندگان ویژه برنامه قرار بی قراران از بیست و هشتم خرداد از ساعت 3سحر به مدت 2 ساعت و 15 دقیقه و مهمان آسمان شو در ساعات افطار از ساعت 19:30 تا 21 پخش می شود در این برنامه ها آمادگی لازم و شرایط مورد نیاز برای بهره گیری هر چه بیشتر و بهتر از برکات ماه مبارک رمضان گفته می شود. بیان نکته هایی از قرآن کریم با موضوعات اخلاقی و اجتماعی، پخش دعا و نیایش، حکایت و پندهای اخلاقی و دینی از ادبیات فارسی، تاکید بر ارزش شکر نعمت و اهمیت آن، شرایط روزه داری و چگونگی تقویت روح و روان برای پرهیز از محرمات از دیگر بخش های این ویژه برنامه ها است. همچنین هر روز تلاوت یک جزء از قرآن کریم با صدای قاریان مشهور در برنامه قدر قرآن از ساعت 5:15 صبح پخش می شود.

بهنام احمدپور با اشاره به اهمیت شب های قدر و شکل گیری تقدیر انسان در این شب ها برای مدت یک سال از عمر انسان ادامه داد: در شب های قدر از ساعت 23 تا 3 بامداد ویژه برنامه شب و نیاز و آسمان پخش می شود. در برنامه روضه مجلسی هم از ساعت 12 ظهر به مدت نیم ساعت از چهاردهم تیرماه تا نوزدهم روضه های فاخر به مناسبت ایام شهادت و سوگواری حضرت علی (ع) پخش می شود.

علاقمندان به نواهای محلی می توانند برای همراهی و همنوایی با مردم در ایام سوگواری شهادت این امام همام در برنامه "سوز و گداز"آوازها و نواهای محلی ، ایرانی و غیر ایرانی را از ساعت 15 به مدت نیم ساعت بشنوند. این برنامه از سیزدهم تیر تا نوزدهم پخش می شود.

در هفدهم تیرماه از ساعت 9صبح تا 11 ویژه شهادت حضرت علی (ع) ، همچنین از هیجدهم تا نوزدهم از ساعت 9تا 10:30 صبح ویژه فرهنگ و اندیشه و از ساعت 17:30 تا 19 ویژه فرهنگ و اندیشه پخش می شود. این 2 ویژه برنامه غمنامه یاسمن ها نام دارد به آیین های سوگ در میان ایرانیان خواهد پرداخت و مناسک عزاداری ایرانیان را در فراق اهل بیت علیهم السلام به ویژه امام علی (ع) مورد تحلیل و بررسی قرار می دهد.

مدیر رادیو ایران با توجه به تاکید بر همبستگی مسلمانان برای آزادی قدس عزیز خاطرنشان کرد: برای حمایت از مظلومان، این شبکه رادیویی در 26 خرداد ماه همصدا با جمعیت راهپیمایان برنامه آوای رهایی را از ساعت 9 صبح تا 13:30 پخش می کند.

بهنام احمدپور با اشاره به شکرگزاری نعمت حضور در مهمانی خدا گفت: در روز عید سعید فطر در ویژه برنامه قنوت شکر از ساعت 6:30 تا 9:30 نماز عید سعید فطر و سخنان مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای پخش می شود.

وی جشن سپاس که یک جشن رادیویی به مناسبت همراهی رادیو با مومنان در این جشن بندگی است را از دیگر برنامه های این روز دانست و تصریح کرد: در برنامه سحری سرای سخن سخنان بزرگان در باره ماه رمضان، شب های قدر، عید فطر که تبلیغ اندیشه بزرگان دینی در این ماه پر خیر و برکت است هر شب از ساعت 22:30 به مدت نیم ساعت پخش می شود.

ضمن اینکه در والعصر تلاوت های درخواستی شنوندگان پخش می شود، که مردم می توانند با تماس های تلفنی و پیامک با برنامه خود ارتباط برقرار کرده و درخواست خود را مطرح کند. والعصر از ساعت 16:15 تا 16:30 پخش می شود.

احمدپور لحظه های آسمانی را ویژه برنامه اذان گاهی لحظات ظهر دانست و گفت: در این برنامه در خصوص فضیلت های این ماه عظیم، آداب میهمانی خدا، خودسازی و تشریح ارزش مناسبت های مذهبی برای حفظ معنویات در جامعه صحبت می شود.

مدیر رادیو ایران تصریح کرد جمعه های هر هفته شنوندگان رادیو ایران شنونده قصه ظهر جمعه هستند. این شنوندگان می توانند در ماه مبارک رمضان قصه ظهر جمعه را پیگیری کنند با این مهم که در این ایام قصه هایی با موضوع ماه مبارک رمضان پخش خواهد شد. قصه ظهر جمعه با صدای امیرحسین مدرس از ساعت 13:30 به مدت نیم ساعت پخش می شود.

احمدپور با اشاره به مسابقه پرسا که پخش آن از خرداد ماه آغاز شده است، گفت: در طول روز 5 سوال در حوزه های کاربردی، دین - معارف، قرآن، ورزش و اطلاعات عمومی به صورت 3 گزینه ای مطرح شد که شنوندگان می توانستند گزینه های پاسخ های خود را به سامانه پیامکی 300009090 ارسال کنند که عصر همان روز در برنامه زنده پرسا بین همه کسانی که به سوال های مسابقه پاسخ داده بودند، قرعه کشی و به سه نفر جوایز نقدی داده می شود.

این مسابقه سرگرم کننده همچنان در این ایام پخش خواهد شد با این مهم که موضوعات مسابقه در خصوص مسائل ماه مبارک رمضان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها