معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌ جمهوری اعلام کرد: نشست خبری حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس‌ جمهوری در آستانه دومین سالگرد حماسه سیاسی و انتخابات 24 خرداد 92، شنبه آینده برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۰۶۱۵۴
رئیس‌ جمهور شنبه به سوالات خبرنگاران پاسخ می‌دهد

به گزارش ایرنا، پرویز اسماعیلی با بیان این‌که این نشست خبری بعدازظهر شنبه با حضور خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی برپا می‌شود، یادآور شد: رئیس‌جمهوری در این نشست خبری که به صورت زنده از شبکه‌های داخلی و بین‌المللی پخش می‌شود، ضمن ارائه گزارشی کوتاه از عملکرد دولت تدبیر و امید به محضر ملت شریف ایران؛ پاسخگوی پرسش خبرنگاران در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی خواهد بود.

انتقاد عباس عبدی از روزنامه آرمان

عباس عبدی با اعتراض نسبت به جعل مصاحبه‌ای با نام وی در شماره ۱۰ خرداد روزنامه «آرمان» تصریح کرد: وقتی که ما شهامت نقد خود و اجرای قانون را نداریم، چگونه انتظار داریم مردم و دولت به مطبوعات اعتنا کنند. مخالفت با این گونه رفتارهای غیرحرفه‌ای بیش و پیش از همه وظیفه ماست.

به گزارش فارس، عبدی در اطلاعیه‌ای که در این زمینه صادر کرده نوشته است: این روزنامه در 10 خرداد خبری بکلی جعلی را از بنده منتشر کرد که چنین خطایی در حرفه روزنامه نگاری جای تعجب است و بنده نیز بر حسب وظیفه تکذیبیه زیر را برای آنان فرستادم و دو روز هم صبر کردم تا منتشر کنند ولی به هر دلیلی از انتشار ان استنکاف کرده و متن دیگری را در قالب نقد منتشر و به غلط اعتراض مرا متوجه شخص ثالث کرده‌اند.

خاطره بعیدی‌نژاد از مذاکراتی که به توافق ژنو منجر شد

حمید بعیدی‌نژاد، رئیس هیات کارشناسی ایران با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی، خاطراتش را از آخرین روز مذاکراتی که به توافق موقت ژنو در 3 آذر سال 92 منجر شد، تشریح کرده است.

در بخشی از این خاطره‌نگاری آمده است: گفت‌وگوها در راهروها ادامه داشت و آقای عراقچی و روانچی کماکان با برخی از معاونین سیاسی و از جمله خانم شرمن در تماس بودند. از خانم اشتون دیگر کاری ساخته نبود و او منتظر آخرین تماس‌های سیاسی بود. رد و بدل کردن آخرین نتایج مذاکرات و مشورت‌ها با دکتر ظریف ادامه داشت که تلفن موبایل یکی از دوستان زنگ زد.

ویلیام برنز، قائم‌مقام کری بود. او که مشخص بود در همان اتاق کری است، خواهش کرد که پیشنهاد جدیدی از سوی آقای کری به دکتر ظریف منتقل شود. آن پیشنهاد آغاز یک‌سری بحث‌های جدید از پشت تلفن شد. نفس‌ها در سینه حبس بود و دکتر ظریف با قاطعیت جمله‌بندی‌های جدیدی را روی متن توافق می‌نوشت و آنها را بالا و پایین می‌کرد. یک‌باره برنز پای تلفن گفت: «اگر این جمله آخری بتواند به‌نحو دیگری نوشته شود ما هم مبنای آن را می‌توانیم بپذیریم».

این صحبت برنز هیجان جدیدی بین همه ایجاد کرد، چشم‌انداز امید به تفاهم، حالا برای همه نمایان شد. در این فضا عبارتی که محور مشخص مذاکرات بود و چندین بار تغییر کرده بود با کم و زیاد کردن مختصری کامل شد و متن مورد توافق قرار گرفت.

بعیدی‌نژاد افزوده است: باورنکردنی بود. هیجان در اتاق به اوج رسید. برق شادمانی در چشم‌ها پرتوافکن شد و لبخند رضایت بر صورت همگان نمایان شد. با توافق دو طرف عمده یعنی ایران و آمریکا درخصوص موضوع، چند دقیقه نگذشت که خبر حصول توافق تمام هتل در ژنو را به حرکت و هیجان در آورد و هنوز لحظاتی نگذشته بود که شبکه‌های عمده خبری جهان برنامه‌های خود را قطع کردند و این خبر خیلی فوری روی تمامی آنتن‌های خبری مخابره شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها