جام جم سرا- پسری ۲۱ ساله‌ام که عاشق یکی از دختران فامیلمان شده‌ام. او ۱۵ ساله است و در شهر دیگری سکونت دارد. می‌خواهم بدانم این مسافت طولانی (بین شهر من و شهر او) در آینده مشکل‌ساز خواهد بود یا نه؟
کد خبر: ۸۰۵۴۳۶
عشق من،‌ دور از من!

پاسخ مشاور: با این اطلاعات محدود نمی‌توان بدرستی شما را راهنمایی کرد چرا که هنوز معلوم نیست آیا هدف اصلی شما ازدواج در آینده است، آیا طرف مقابل نیز شما را دوست دارد، وضعیت تحصیلی، وضعیت شغلی، حمایت خانوادگی خود و طرف مقابلتان چگونه است؟
به نظر می‌آید که نگرانی اصلی شما به خاطر بعد مسافت و فاصله مکانی از فرد دلخواهتان نیست، بلکه نگرانیتان به دلیل دست کم گرفتن توانایی‌ها و توانمندی‌های خودتان در مواجهه با مشکلات آتی زندگی است زیرا خیلی از افراد توانسته‌اند بخوبی از پس این جنبه (بعد مسافت) برآیند و البته وجود نزدیکی مکانی الزاما باعث خوشبختی دو نفر نخواهد شد.


فقط عشق کافی نیست

در مجموع باید گفت که در ازدواج پایدار، مهم‌ترین مسئله، آمادگی هر دو طرف و مسئولیت‌پذیری در برابر انتخاب شرایط ازدواج است. البته تنها وجود عشق و علاقه به طرف مقابل، ملاک خوشبختی نیست بلکه باید گفت توانمندی هر یک از افراد در فراهم آوردن محیطی امن و حمایتی در زندگی مهم‌تر است؛ بخصوص از طرف شما که باید ببینید چه امکانات و منابع مادی و توانمندی‌هایی را در اداره یک زندگی دارا هستید؛ به عنوان مثال، با توجه به اینکه اکنون نگران این موضوع (بعد مسافت) هستید، که اگر در آینده به وجود آید، نمی توانید خودتان را با شرایط به وجود آمده سازگار کنید یا اینکه توانایی روبرو شدن با این موضوع اینقدر برایتان سخت و ناگوار است، چگونه می‌توانید مسائل اساسی‌تر و مهم‌تر از این موضوع را به تنهایی یا با کمک طرف دیگر حل کنید؟


نکات مثبت بعد مسافت

گاهی فاصله گرفتن از شرایط فعلی (حتی از خانواده اصلی) می تواند اعتماد به نفس و عزت نفس شما را بالاتر ببرد و باعث شود شما از حالت وابستگی مادی و عاطفی رها شوید و این می تواند به استقلال طلبی و بالابردن توانمندی های تان کمک شایانی کند.به هر حال قبل از اینکه به مسائل کمتر مهم توجه کنید، به مسائل اساسی تری همچون داشتن ملاک های یک ازدواج موفق و پایدار ( مانند استقلال، شغل مناسب، تحصیلات موفق، ارتباط مناسب و موثر با خانواده تان و ... ) فکر کنید و آن ها را کسب کنید. ثانیا گاهی تحمل سختی ها و مشکلات انسان را پخته تر و سازگارتر می کند و ثالثا چه شواهدی وجود دارد که ایشان در آینده همراه شما نباشد و یا چه دلیلی وجود دارد که اگر شما در شهر دیگری در آینده زندگی کنید، خوشبخت تر نباشید.


واقع بین باشید

به جای تصمیم گیری احساسی و هیجانی، واقع بینانه و مسئولانه بیندیشید و سعی کنید توانمندی های خود را در جنبه های دیگر بالا ببرید و مطمئن باشید اگر شرایط مناسبی را برای خودتان مهیا کنید (منابع حمایتی و مادی) هر دختری حاضر است بعد مسافت را تحمل کند و این را بدانید که در آینده به خاطر تلاش و هدفمندی که شما در زندگی خواهید داشت، او همیشه شما را همراهی می کند. در انتها، مشورت حضوری نیز می تواند شما را در اتخاذ یک تصمیم عاقلانه کمک کند. (دکتر هادی صدری - روانشناس و مشاور خانواده/ خراسان)


*انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «جام جم سرا» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها