در برابر خیانت همسر در زندگی مشترک چه باید کرد؟

شوهرم روی خطوط قرمز زندگی پا می‌گذارد!

جام جم سرا- خانمی ۲۵ساله‌ام که اگرچه ۵ سال از ازدواجم می‌گذرد اما فرزند ندارم. در این ۵ سال، همسرم به دفعات به من خیانت کرده؛ هر بار او را بخشیده‌ام و به زندگی‌ام ادامه داده‌ام ولی این حرکت او تکرار شده دیگر نمی توانم او را ببخشم. بر سر دو راهی مانده‌ام که جدا شوم یا نه.
کد خبر: ۸۰۵۴۱۴
شوهرم روی خطوط قرمز زندگی پا می‌گذارد!

پاسخ مشاور: در زندگی مشترک، دوست داشتن و دلبستگی، لازمه تداوم راه است ،اما در کنار آن تعهد به همسر نکته مهمی است که از جهات مختلف شرعی، اخلاقی، اجتماعی و حقوقی حکم صریح و روشنی دارد. به بیان دیگر در ازدواج طرفین به یکدیگر تعهد دارند که تحت هیچ شرایطی خیانت نکنند و همین، خط قرمز زندگی زوجین است.


شما باید در این موقعیت، به واکاوی و ریشه یابی دلیل این رفتار همسرتان که به گفته شما چندین و چند بار تاکنون از او سر زده است، بپردازید. بهتر است این کار را در حضور و با راهنمایی یک مشاور انجام دهید تا اگر همسر شما به هر دلیلی تمایلی ندارد که علت اصلی رفتار خود را به شما بگوید، بتواند آن را با مشاور و یا یک فرد مورد اعتماد در خانواده در میان بگذارد؛ به عنوان مثال شاید یکی از دلایل این رفتار او، عدم علاقه به شما باشد! نداشتن گرایش به داشتن فرزند -اگر از ناحیه وی باشد- نیز می تواند دلیلی برای نپذیرفتن مسئولیت در زندگی و عدم تعهد به آن باشد.
به هر حال این دلایل باید به صورت دقیق مشخص شود و سپس با توجه به آن برای حل مشکل اقدام کرد. (علی براتی - کارشناس ارشد روانشناسی/ خراسان)


*انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «جام جم سرا» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها