اعضای باند چهار نفره‌ای که برای تفریح اقدام به سرقت خودروی پراید و زورگیری می‌کردند، شناسایی و دو عضو آن دستگیر شدند.
کد خبر: ۸۰۵۳۷۸
زورگیری از مسافربران برای خوشگذرانی

به گزارش جام‌جم، ششم اردیبهشت امسال ماموران پلیس قم در بررسی خودروهای عبوری متوجه رفتارهای مشکوک چهار سرنشین پراید سفیدرنگی شدند. با استعلام پلاک خودرو مشخص شد خودرو روز قبل حوالی عوارضی تهران سرقت شده است.

در ادامه ماموران به راننده دستور ایست دادند که او بدون توجه به هشدار پلیس از محل گریخت. ماموران هم با شلیک دو گلوله به لاستیک خودرو آن را متوقف کردند. سرنشینان خودرو سپس به صورت پیاده به فرار خود ادامه دادند که دو نفر از آنها به نام «وحید» و «احمد» دستگیر شدند.

دو پسر جوان در ابتدا سرقت را انکارکرده و «وحید» مدعی شد خودرو متعلق به «مرتضی» است و ما از سرقتی بودن آن اطلاعی نداریم.

با ارسال پرونده به شعبه اول دادیاری دادسرای ناحیه 34 تهران، تحقیقات از دو متهم آغاز شد.

وحید 18 ساله در بازجویی‌های تخصصی سرانجام به سرقت خودرو همراه سه عضو دیگر باند اعتراف کرد و گفت: به‌صورت دو نفری سوار خودروهای مسافربر می‌شدیم، احمد کنار راننده می‌نشست و من عقب، در مکانی خلوت من راننده را از پشت گرفته و احمد با تهدید چاقو او را از خودرو پیاده می‌کرد و ماشین را سرقت می‌کردیم.

در ادامه تحقیقات، احمد 25 ساله نیز به سرقت 10 خودروی پراید اعتراف کرد و مدعی شد: اغلب خودروها را از غرب تهران سرقت می‌کردیم. خودروها را برای تفریح سرقت کرده و بعد از تمام شدن بنزین در حاشیه اتوبان‌های همت و نیایش رها می‌کردیم.

با اعتراف متهمان، تعدادی از مالباختگان با شناسایی دزدان، از آنها شکایت کردند.

پسر 27 ساله‌ای در شکایتش به قاضی پرونده گفت: هفته قبل سوار پراید سفیدرنگی در اتوبان باکری شدم. در میانه راه دو سرنشین خودرو با تهدید چاقو، پول‌هایم را سرقت کرده و مرا در انتهای اتوبان از خودرو به بیرون پرتاب کردند.

یک راننده تاکسی نیز با شناسایی متهمان گفت: 20 روز قبل دو پسر جوان را در سعادت‌آباد سوار کردم. آنها در میانه راه با تهدید چاقو 150 هزار تومان پول نقدم را سرقت کردند.

با افزایش تعداد شاکیان، با دستور قاضی محمدمهدی مرشدلو، متهمان به اتهام سرقت مسلحانه با سلاح سرد و زورگیری بازداشت شده و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری دو همدست آنها ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها