گذاشتن نان بیرون از فروشگاه و در معرض خورشید عمر نان‌ها را کم می‌کند

نان‌های صنعتی را بیش از ۱۰ روز نگه ندارید

جام جم سرا- رئیس اتحادیه تولیدکنندگان نان‌های صنعتی، با اشاره به مضرات گذاشتن نان بیرون از فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها گفت: انواع نان صنعتی در شرایط محیطی مناسب تنها ۱۰ روز عمر مفید دارند و اگر شرایط نگهداری آن‌ها مناسب نباشد این مدت کاهش هم می‌یابد. به همین دلیل مصرف کنندگان باید دقت بیشتری داشته باشند.
کد خبر: ۸۰۴۶۳۹
نان‌های صنعتی را بیش از ۱۰ روز نگه ندارید


محسن لزومیان با بیان این که از مقدار سرانه 117 کیلوگرمی مصرف نان در سال گذشته، فقط 11 کیلوگرم مربوط به نان‌های صنعتی بوده است اظهار کرد: هم اکنون حدود 10 درصد مصارف نان کشور به نان‌های صنعتی حجیم و نیمه حجیم اختصاص دارد.
وی درباره قیمت نان صنعتی گفت: بر اساس قانون، در جهت بهبود کیفیت نان و ایجاد رقابت سالم بین واحدهای نانوایی سنتی، آزادپز، فانتزی، صنعتی، حجیم و نیمه حجیم حداقل 20 درصد از مجموع آرد مصارف نانوایی‌ها به قیمت آزاد تامین می‌شود.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان نان‌های صنعتی ادامه داد: قیمت فروش نان این واحدها با هدف رقابت و ارتقای کیفیت از شمول قیمت گذاری مستثنی است. لذا قیمت واحدهای نان صنعتی که آزاد شده‌اند از قیمت‌گذاری مستثنی هستند و قیمت در این بخش بر اساس بازار رقابتی و ارتقای کیفیت خواهد بود.

لزومیان در خصوص زمان نگهداری نان صنعتی اظهار کرد: نان صنعتی در شرایط محیطی مناسب تنها 10 روز عمر می کند و اگر شرایط نگهداری آن مناسب نباشد عمر آن نیز کاهش می‌یابد. به همین دلیل باید مصرف کنندگان نسبت به محیط نگهداری نان دقت داشته باشند.

وی با بیان اینکه نان های صنعتی جایگاه مناسبی در فروشگاه ها ندارند، گفت: در اکثر سوپرمارکت‌ها نان را بیرون از فروشگاه و مقابل تابش مستقیم خورشید قرار می‌دهند که این امر در میزان عمر نان نقش بسیاری دارد. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها