جام جم سرا- یکی از مشکلات برخی افراد، بویزه خانم‌ها سیاه یا تیره شدن پوست اطراف زانو و آرنج آن‌هاست. در این نوشتار کوتاه راهکاری برای کاهش و حتی از بین بردن اثرات این سیاهی و تیرگی ارائه شده است.
کد خبر: ۸۰۴۵۴۰
ماسک‌هایی برای از بین بردن تیرگی آرنج و زانو

بهترین نکات برای درمان سیاهی آرنج و زانو

اولین راه‌کار برای سفید کردن زانو و آرنج‌هایتان که بسیار ساده است، مخلوط کردن ۱ قاشق چای‌خوری جوش شیرین با مقداری شیر است. این مخلوط را طوری تهیه کنید که حالت خمیری داشته باشد؛ سپس آن را به روی قسمت‌های سیاه زانو و آرنج‌هایتان بمالید و بآرامی ماساژ دهید و سعی کنید این عمل را هر روز تکرار کنید.

دومین راه‌کار مخلوطی از زردچوبه و شیر و عسل است که این مواد نیز باید به صورت خمیر دربیاید و روی مناطق تیره مالیده شود و بعد از ۲۰ دقیقه شسته شود.

راه‌کار سوم مخلوطی از شکر و روغن زیتون یا مخلوطی از آب‌لیمو و عسل یا مخلوطی از آرد نخودچی و آب‌آهک است. هر سه مورد مفیدند اما هر کدام را که در منزل دارید یا بیشتر در دسترستان است با هم مخلوط کنید و روی قسمت‌های سیاه زانو یا آرنج خود بگذارید و کمی ماساژ دهید (به حالت دورانی) و بعد از ۲۰ دقیقه بشویید؛ البته اگر بیشتر از ۲۰ دقیقه بماند مشکلی ندارد. سعی کنید این کار را هر روز انجام دهید تا نتیجهٔ بهتری بگیرید.

نکته:

همیشه قبل از استفاده از این مواد، پوست خود را تمیز بشویید یا به طور روزانه دوش بگیرید و در حین دوش گرفتن زیر آب نیز آرنج و زانوی خود را ماساژ دهید. (آرایشیک)


*انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «جام جم سرا» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها