مذاکرات هسته ای ایران و 1+5

آزمون بزرگ روسیه در وین

مخالفت روسیه درخصوص بازدید از تاسیسات نظامی ایران

لاوروف: بازرسی، امنیت ملی ایران را خدشه دار نکند

وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه مسکو با بازدید از تمامی تأسیسات نظامی ایران توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مخالف است، گفت: این مسأله به امنیت ملی ایران خدشه وارد می‌کند.
کد خبر: ۸۰۴۴۸۰
لاوروف: بازرسی، امنیت ملی ایران را خدشه دار نکند

سرگئی لاوروف با بیان اینکه مسکو با بازدید آژانس بین المللی انرژی اتمی از تأسیسات نظامی ایران مخالف است، تأکید کرد: این مسأله به امنیت ملی ایران مربوط بوده و موجب لطمه وارد شدن به آن می شود.

وزیر خارجه روسیه گفت: غرب باید به بازدید از آن دسته از تأسیسات نظامی ایران که با تأسیسات هسته ای در ارتباط است، بسنده کند.

وی همچنین با اشاره به احتمال امضای توافق هسته ای نهایی میان ایران و ۱+۵، افزود: در صورتی که طرف های مذاکرات شرط های جدیدی را مطرح نکرده و به تفاهم لوزان پایبند باشند، می توان انتظار تحقق توافق نهایی را داشت.

وزیر خارجه روسیه با تأکید بر اینکه مسکو آمادگی دارد تا به حل مسأله بازدید از تأسیسات هسته ای ایران کمک کند، اظهار کرد: ما همواره تلاش کردیم تا این موضوع را از طریق مذاکرات و ادامه گفتگوها حل کنیم.

لاوروف افزود: کارشناسان آژانس بین المللی انرژی اتمی هم اکنون در حال تهیه لیستی از تأسیسات هسته ای ایران هستند که دائما باید مورد بازرسی قرار گیرد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها