اصرار آنها بی دلیل نیست،غربی‌ها برای رسیدن به این خواسته خود پافشاری می‌کنند، اصرار می‌کنند تا به اسرار ما دست یابند وگر نه خود به خوبی‌ می‌دانند که فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران صلح آمیز است و نظامی نیست.
کد خبر: ۸۰۴۳۰۴
اصرار برای دستیابی به اسرار

به گزارش جام جم آنلاین، تحقیر ایران اسلامی را هم در دستور کار خود دارند، ساده بگویم، آنها با این کار قصد دارند بگویند، ایران هم تن به این خواسته ما داد، ایرانی که 35 سال است ایستادگی کرده و آمریکا و غرب را به چالش جدی کشانده و باعث عصبانیت و درماندگی آنها در دنیا شده است.

هر اقدامی که می‌توانستند علیه ایران اسلامی انجام دادند، اما به نتیجه نرسید و اکنون تیری دیگر را رها کرده‌اند تا شاید در تاریکی به هدف بخورد.

در چند روز گذشته بسیاری از طرف‌های مذاکره کننده هسته‌ای با ایران درباره بازدید و دسترسی به مراکز نظامی و پذیرش پروتکل الحاقی سخن گفته‌اند و مشترکاً خواهان بازدید از مکان‌های نظامی ایران شده‌اند و پذیرش پرتکل الحاقی را هم که داوطلبانه است، به نوعی می‌خواهند به ایران تحمیل کنند.

هم اکنون بر اساس قوانین آژانس بین‌المللی اتمی بازرسی‌ها از مراکز هسته‌ای انجام می‌شود و تاکنون هم گزارشی مبنی بر انحراف ایران از فعالیت‌های هسته‌ای خود داده نشده و در این مدت زمان نزدیک به 2 سال از توافق اولیه میان ایران و 1+5 ، بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران تعلیق شده و همچون گذشته فعالیت‌های هسته‌ای صلح آمیز و غنی سازی اورانیوم را انجام نمی‌دهد تا به طرف مقابل نشان دهد و ثابت کند که همه این فعالیت‌ها صلح آمیز است.

اما طرف مقابل همچنان زیاده خواهی می‌کند، این درخواست‌ها برای بازدید از مراکز نظامی یک بار در سال 82 و با پذیرفتن موقت پروتکل الحاقی و بازدید از پارچین که مورد نظر غربی‌ها بود اتفاق افتاد، در این بازدید و نمونه برداری هیچگونه موردی یافت نشد، اما غربی‌ها به تعهدات خود عمل نکردند و توافق سعدآباد از سوی کشورهای حاضر در مذاکرات هسته‌ای زیر پا گذاشته شد.

بعد‌ها جک استراو وزیر خارجه وقت انگلیس که در جریان گفت‌وگوها حضور داشت، به پایبند نبودن غربی‌ها و کارشکنی‌های آمریکا در جریان آن گفت‌وگوها اعتراف کرد. بارها هم اعتراف کرد اما چه سود؟!

اکنون هم کشورهای غربی طرف مذاکرات باز هم بر بازدید از مراکر نظامی ایران اسلامی و گفت‌وگو با دانشمندان هسته‌ای تأکید می‌کنند، مراکزی که به گفته رهبر معظم انقلاب هیچ عاقلی اجازه چنین کاری را نمی‌دهد و ما عاقلتر از آن هستیم که موافق درخواست آنها باشیم.

آمانو که یک رئیس وابسته و سر سپره به سیاست‌های آمریکاست، در راستای اجرای فرامین کاخ سفید، اعلام کرد که ایران باید پروتکل الحاقی را بپذیرد و سپس اجازه بازرسی از مراکز نظامی را هم باید به بازرسان بدهد.

امکا در این میان برخی در داخل اعتقاد دارند که پروتکل الحاقی بی خطر است و می‌توان آن را با شرایطی پذیرفت و اجرا کرد.

جمهوری اسلامی ایران در زمانی که کار به این زیاده خواهی‌ها نرسیده بود، بارها تأکید کرده بود که بازدید از مراکز نظامی، موضوع موشک‌ها و مسائل دیگر مضوعاتی نیست که در مذاکرات هسته‌ای بگنجد و این گفت‌وگوهای تنها بر سر موضوع هسته‌ای است و لاغیر.

در واقع این پیش بینی‌ها انجام شده بود و خط قرمزها مشخص، تصورش را بکنید اگر چنین مسائلی از سوی ایرن مطرح نشده بود اکنون آمریکایی‌ها چه درخواست‌های دیگری را مطرح می‌کردند.

یکی از شخصیت‌های سیاسی کشورمان در همین زمینه گفته بود؛«فردا می‌‌گویند زیر دستشویی خانه فلان مسئول محل دپو اورانیوم بالای ۵۰ درصد است.»

و اکنون که غربی‌ها می‌گویند؛«توافق با ایران باید شامل دسترسی بازرسان به مراکز نظامی این کشور باشد» به این خاطر است که در موضوع هسته‌ای چیزی نیافتند، هر جا که متعلق به موضوع هسته‌ای است زیر نظر آنهاست، همه مراکز هسته‌ای تحت کنترل دوربین‌های آژانس است و بازرسان هم مشغول بازرسی از این مراکز هستند و تاکنون چیزی هم نیافته‌اند.

و خوب می‌دانند که یکی از رموز اقتدار ایران اسلامی، پیشرفت‌های دفاعی در همه زمینه‌ها است و به همین خاطر بر روی این موصوع هم تمرکز کرده‌اند تا از پس آن به اطلاعات خود دست یابند.

اما چنین چیزی اتفاق نخواهد افتاد، فرمانده کل قوا قاطعانه تأکید کردند که بازرسی از مراکز نظامی به هیچ عنوان، گفت‌وگو با دانشمندان هسته‌ای به هیچ وجهف فرماندهان ارشد نظامی ایران هم پاسخ‌های قطاعی دادند، پاسخ به بازرسی با سرب داغ.

محمد صفری - جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها