معاون سازمان نوسازی مدارس کشور خبر داد:

مشارکت خیران در ساخت ۹۶۰۰ مدرسه

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: خیران مدرسه ساز کشور از سال ۱۳۷۸ که مصادف با تشکیل نخستین مجمع خیران مدرسه ساز در کشور بود؛ تا پایان سال ۱۳۹۳ در ساخت بیش از ۹ هزار و ۶۰۰ مدرسه حضور داشته‌اند.
کد خبر: ۸۰۲۷۲۰
مشارکت خیران در ساخت ۹۶۰۰ مدرسه

امان‌الله عباسی در هفدهمین جشنواره خیران مدرسه ساز استان سمنان در تالار ایران زمین گفت: بیش از سه هزار و 900 پروژه آموزشی از سال 378 تا پایان سال 1393 به صورت کاملاً مردمی احداث شده است.

وی افزود: خیران مدرسه‌ ساز در این بازه زمانی پنج هزار و 700 مدرسه را نیز به صورت مشارکتی با دولت احداث کرده‌اند.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به مشارکت فعال خیران مدرسه ساز در احداث مدرسه در کشور، گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی ایران تا کنون، بیش از 20 درصد مدارس احداثی کشور از سوی خیران بنا شده است.

وی با اشاره به میزان مشارکت خیران مدرسه ساز کشور در امر مدرسه سازی افزود: خیران مدرسه ساز کشور بیش از 30 هزار میلیارد ریال برای ساخت مدارس کمک کردند.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از سرمایه‌گذاری بیش از 120 هزار میلیاردی دولت در ساخت مدارس کشور خبر داد و گفت: با این وجود هنوز مشکلاتی در بعد فضای آموزشی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه پیش از تصویب قانون تخریب و بازسازی مدارس در سال 1385 در مجلس شورای اسلامی ضریب امنیت دانش‌آموان در مدارس کشور تنها 33 درصد بود، افزود: این ضریب هم‌اکنون و با اجرای این قانون به 70 درصد رسیده است.

عباسی گفت: این روند باید در آینده نیز ادامه پیدا کند تا این ضریب به 100 درصد برسد.

سمنان - خبرنگار جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها