رافائل میناسکانیان نوازنده پیشکسوت پیانو ، کنسرت خود را با اجرای آثار بتهوون در تالار وحدت روی صحنه می رود.
کد خبر: ۸۰۲۶۹۱
تکنوازی پیانو در تالار وحدت

در این کنسرت که 21 خردادماه ساعت ٢١:٣٠ در تالار وحدت برگزار می شود ، رافائل میناسکانیان نوازنده پیشکسوت پیانو ٤ سونات از بتهون همچون سونات شماره 7، سونات شماره 14 با عنوان مهتاب، سونات شماره 17 با عنوان طوفان، و سونات شماره ٢٣ با عنوان اپاسیوناتا را اجرامی کند.

این نوازنده پیانو سال گذشته چندین اجرا در تالار رودکی و وحدت برگزار کرد و هفته گذشته نیز در شیراز به تکنوازی پیانو پرداخت.

بلیت های این کنسرت از هم اکنون در مراکزی چون گیشه تالار وحدت، مرکز موسیقی بتهوون، www.tiwall.com و www.talarvahdat.com به فروش می رسد.

نمایش موسیقایی مینیاتور ویژه بانوان اجرا می شود

نمایش موسیقایی گروه مینیاتور به کارگردانی بنفشه امیری و با همراهی گروه موسیقی مهر نوا به سرپرستی نازلی بخشایش (ویژه بانوان) فردا 7 خرداد ماه در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران اجرا می شود.

در این اجرا بنفشه امیری به همراه تینا تبریزی زاده، گلناز شکیبا، سارا رفوگر و یاسمن فتاپور تلاش می کنند با ارائه حرکات نمایشی برگرفته شده از ویژگی های اصیل قومی ،تاریخی ،مذهبی و فرهنگی ابعاد مختلف فرهنگ ایران زمین را به نمایش بگذارند.

اعضای این گروه با روایت داستانی به اجرای حرکات آئینی و بیان احساسات می پردازند و در بخشی دیگر آموزه های مردمی، شعر،داستان و موسیقی متنوع ایرانی را محور توجه قرار می دهند.

گروه موسیقی مهر نوا نیز به خوانندگی زهرا شیروانی و سرپرستی و نوازندگی پیانو نازلی بخشایش، قانون:صدا سدیفی، کمانچه:حسنی پارسا و تمبک:نازنین پدر ثانی در کنار اجرای حرکات نمایشی به اجرای قطعاتی در این کنسرت می پردازند.

گروه مینیاتور با همراهی گروه موسیقی مهر نوا به سرپرستی نازلی بخشایش (ویژه بانوان) پنجشنبه 7 خرداد ماه ساعت 14 در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران به اجرای برنامه خواهد پرداخت و علاقه مندان برای تهیه بلیط می توانند به سایت ایران کنسرت مراجعه کنند.

نکوداشت ابراهیم لطفی در فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود

آئین نکوداشت و تجلیل از مقام هنری ابراهیم لطفی نوازنده صاحب نام و بنیان گذار گروه کوارتت زهی تهران جمعه 8 خرداد ماه در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود.

در این مراسم که اولین نکوداشت از سلسله برنامه های سال نوای موسیقی ایران است ، فیلم مستندی به کارگردانی فرید حامدی از ابراهیم لطفی به مدت بیست دقیقه پخش خواهد شد و در ادامه کنسرتو برای چهار ویولن اثر موسیقی دان شهیر ایتالیایی ویوالدی توسط شاگردان استاد اجرا خواهد شد.

در پایان این مراسم نیز تندیسی به پاس سال ها تلاش در عرصه فرهنگ و هنر به ابراهیم لطفی اهدا می شود.

ابراهیم لطفی سال 1345 در تهران زاده شد. پدرش از شاگردان ویولن ابوالحسن صبا بود و ابراهیم با تشویق خانواده در 10 سالگی برای تحصیل در موسیقی و رشته نوازندگی ویولن وارد هنرستان عالی موسیقی شد و نزد ماریکو مانوکیان و ابوالقاسم طالب زاده نواختن ویلون را آموخت، سپس تا کارشناسی ارشد موسیقی در دانشکده موسیقی دانشگاه هنر ادامه تحصیل داد.

لطفی از 16 سالگی برای نواختن ویولن وارد ارکستر سمفونیک تهران و صدا و سیما شد و با ارکسترهای موسیقی گوناگونی همکاری کرد سپس به تدریس در هنرستان های موسیقی، دانشکده موسیقی دانشگاه هنر و دپارتمان موسیقی دانشگاه تهران پرداخت.

ابراهیم لطفی در سال 1375 گروه کوارتت زهی تهران را بنیان نهاد که از گروه های موسیقی کلاسیک ایران است. لطفی همچنین رهبری ارکستر زهی فرهنگسرای نیاوران را در سال 1380 بر عهده داشت و آثاری از موسیقی دانان بزرگ جهان را اجرا کرد.

آئین بزرگداشت استاد ابراهیم لطفی تحت عنوان نخستین برنامه سال نوای موسیقی ایران برگزار می شود که به نکوداشت مقام هنری هنرمندان موسیقی می پردازد.

آئین نکوداشت و تجلیل از مقام هنری ابراهیم لطفی جمعه 8 خرداد ماه ساعت 21 در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود و حضور عموم علاقه مندان در این برنامه آزاد است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها