یک مشکل جدید در نرم‌افزار پیام‌رسان سیستم عامل iOS کشف شده است که موجب می‌شود تا در صورت دریافت رشته حروف خاصی، دستگاه فرد از کار بیفتد و برای ادامه کار نیاز به ریبوت کردن آن باشد.
کد خبر: ۸۰۲۶۵۹
از طریق پیامک، آیفون دیگران را ریست کنید

جام جم کلیک: شاید یکی از دلایلی که بسیاری از افراد به سراغ استفاده از سیستم‌ عامل‌های شرکت اپل می‌روند این باشد که این سیستم‌‌های عامل دارای باگ‌های نرم‌افزاری اندکی هستند ولی به نظر می‌رسد که این شرایط موجب می‌شود که درصورت کشف یک باگ نرم‌افزاری شاهد حضور یک بحران در دستگاه‌های میزبان این سیستم‌های عامل باشیم.

مصداق بارز این موضوع کشف شدن یک باگ بسیار مخرب در سیستم‌ عامل همراه شرکت اپل یعنی آی.او.اس است، این باگ موجب می‌شود که تلفن همراه به صورت کامل از کار افتاده و به اصطلاح هنگ کند. این باگ مربوط به نرم‌افزار پیام‌رسان این سیستم‌ عامل است و در صورتی که رشته خاصی از حروف و کاراکترهای متوالی برای آیفون ارسال شود، این دستگاه با مشکل روبرو خواهد شد.

این مشکل ابتدا با از کار انداختن سیستم پیام رسان کار خود را آغاز کرده و درصورتی که فرد بخواهد پیام جدیدی را در این بخش وارد کند، دستگاه به‌طور کامل از کار خواهد افتاد و تنها با روشن و خاموش کردن آن می‌توان دوباره از تلفن همراه استفاده کرد. کافی است درنظر بگیرید که اگر این کد به دست افرادی مردم‌آزار بیفتد، آنگاه چه بلایی بر سر دارندگان تلفن‌های همراه اپل خواهد آمد؟

شایان ذکر است که شرکت اپل اعلام کرده است که مهندسان این شرکت از این موضوع آگاهی پیدا کرده‌اند و درحال تلاش هستند تا یک راهکار سریع و مناسب برای رفع این موضوع پیدا کنند و به این ترتیب باید منتظر عرضه یک بسته به‌روزرسانی ویژه برای آیفون و به صورت کلی سیستم‌های میزبان آی.او.اس بود که شامل رفع این مشکل باشند.

آناهیتا عیوض‌خانی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
م ر
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
۰
۰
كاش این كده رو هم میگفتین كمی با دوستامون شوخی میكردیم
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها