روزنامه الاخبار چاپ بیروت در گزارشی با اشاره به سفر اسماعیل ولد الشیخ احمد، نماینده سازمان ملل در امور یمن به تهران نوشت: الشیخ احمد در این سفر به محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران گفت که یک هفته پیش با حوثی ها در صنعا دیدار کرده است. آنها مسائل بسیاری را درک می‌کنند و این آمادگی را دارند که امتیاز بدهند به خصوص در زمینه توافق صلح و شراکت.
کد خبر: ۸۰۲۳۷۸
پرسش جالب ظریف از سعودی ها در باره یمن

ر همین اساس، فرستاده سازمان ملل، پیشنهادهایی درباره برگزاری کنفرانس ژنو ارائه داد مبنی بر اینکه نمایندگان کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس)، اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی، اتحادیه اروپا و نمایندگانی از چهارده کشور، با هم صحبت کنند و به این ترتیب تضمین کرد که این کنفرانس وجهه ای بین المللی دارد.

اما اصل قصه این است که ایران، اصراری برای حضور در کنفرانس ژنو نداشت هر چند که تمایل داشت این کنفرانس برگزار و تصمیم های قابل اجرایی در آن گرفته شود؛ زیرا اوضاع انسانی در یمن، نمی‌تواند هیچ مانوری را تحمل کند و منطقه نیز به جبهه های ملتهب تر نیاز ندارد.

ظریف در پاسخ به این پیشنهادهای ولد الشیخ با لبخند پاسخ داد: با توجه به این پیشنهادها، «کنفرانس، مرده به دنیا خواهد آمد» زیرا همه شرکت کنندگان دشمنی خود را با انصارالله نشان خواهند داد. وی پرسید: چگونه عربستان که دشمن اصلی در درگیری هاست می‌ تواند چهار بار در مذاکرات حضور داشته باشد، یکبار به عنوان عضو شورای همکاری خلیج (فارس)، یکبار به عنوان عضو اتحادیه عرب، یکبار به عنوان عضو سازمان همکاری اسلامی و بار دیگر هم به عنوان عضو گروه چهارده. که فرستاده سازمان ملل نتوانست به این سوال پاسخ دهد.

داعشی ها مسوول امور مالی خود را کشتند

یک منبع کرد عراقی اعلام کرد: با تشدید یافتن اختلافات میان تروریست های داعش در موصل به ویژه اختلافات مالی، آن ها مسوول امور مالی این گروهک (مسوول بیت المال ) را به قتل رساندند .

به گزارش پایگاه خبری السومریه نیوز، سعید مموزینی مسوول اطلاع رسانی حزب 'دمکرات کردستان عراق' گفت: عناصر داعش این فرد را که عبدالرحمن الأزبکی نام داشت، به دلیل اختلافات مالی در مورد چگونگی توزیع اموال میان آن ها، به قتل رساندند .

در روزهای اخیر شمار زیادی از داعشی ها در نبردهای سوریه و عراق به هلاکت رسیده اند .

منابع عراقی امروز (چهارشنبه) از به هلاکت رسیدن 150 تروریست داعشی در استان صلاح الدین خبر دادند .

سلاح جدید سعودی‌‌ها علیه یمن

سخنگوی نیروهای ائتلاف سعودی علیه یمن، از استفاده عربستان از پهپاد در عملیات تجاوز به یمن خبر داد.

به گزارش فارس، سرتیپ «احمد عسیری» سخنگوی نیروهای ائتلاف سعودی علیه یمن و مشاور دفتر وزیر دفاع عربستان سعودی گفت که دلیل درگیری‌های مرزی انصارالله با عربستان سعودی این است که این جنبش می‌خواهد از این راه، دولت یمن را به مذاکره مشروط وادار کند که طبعه این اقدام درست نیست.

وی افزود نیروهای هوایی و زمینی ائتلاف نیز اقدامات خود علیه انصارالله را ادامه خواهند داد.

العسیری در ادامه فاش کرد که هواپیماهای بدون سرنشین ائتلاف، یکی از روستاهای یمن را که شمار زیادی از انصارالله در آن حضور و فعالیت داشتند، شناسایی کرده‌اند که از این روستا به سوی «نجران» موشک شلیک شده است.

بر اساس این گزارش، استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین سلاح جدید عربستان علیه یمن است که پیش از این، در عملیات در خاک یمن از آنها استفاده نمی‌کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها