نماینده روسیه در مذاکرات هسته‌ای ایران امروز سه‌شنبه تأکید کرد که لغو تحریم‌های اعمال شده علیه ایران هنوز یک مسئله اختلافی در مذاکرات ایران و ۱+۵ بر سر برنامه هسته‌ای تهران است.
کد خبر: ۸۰۱۹۳۱
تحریم‌ها هنوز مهمترین مسئله اختلافی در توافق هسته‌ای ایران است

به گزارش اسپاتنیک، سرگئی ریابکوف مذاکره کننده ارشد روسیه در مذاکرات هسته‌ای ایران، در سخنانی در شهر وین تصریح کرد که ایران و 1+5 همچنان در حال مذاکره بر سر لغو تحریم‌های اعمال شده علیه تهران هستند.

وی در ادامه افزود: برای ما، مهمترین مسائل شامل سرعت و زمان لغو تحریم‌های تسلیحاتی، تعیین ماهیت بی‌سابقه توافقنامه آماده شده و تعهد برای اجرای درخواست‌های شورای امنیت سازمان ملل و نظارت بر روند اجرای آن در همه مراحل تصمیم گیری پس از دستیابی به توافق خواهد بود.

ریابکوف گفت: مدیران کل سیاسی گروه 1+5 احتمالاً هفته آینده دیدار و گفتگو خواهند کرد تا مذاکرات بر سر برنامه هسته‌ای ایران را ادامه دهند، روندی در سطح کارشناسی وجود دارد، هیچ نیازی به نشست مدیران کل سیاسی در شرایط کنونی نیست. نشست مدیران کل سیاسی احتمالاً اوایل ژوئن برگزار خواهد شد، من فکر می‌کنم هفته آینده، البته روز دقیق آن را هنوز نمی‌دانیم، این مسئله بستگی به این دارد که روند مذاکرات تا روز جمعه چگونه ادامه یابد ولی به‌طور اساسی یک روند باثبات نسبت به هفته گذشته وجود دارد، پیشرفت حاصل شده است، این مسئله بسیار مثبت است.

آمریکا و قدرت های جهانی در حال مذاکره با ایران برای دستیابی به توافق جامع هسته‌ای تا پایان ژوئن یعنی 9 تیرماه هستند. ایران و گروه 1+5، 2 آوریل (13 فروردین)، به چارچوب توافق اولیه‌ای دست یافتند که بر اساس آن برنامه هسته‌ای ایران محدود خواهد شد و به‌ازای آن تحریم‌های بین‌المللی علیه تهران لغو می‌شود.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها