وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: فرآیند بررسی تائید صلاحیت روسای دانشگاه‌ها در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت و این مساله در جلسه فردا مطرح می‌شود.
کد خبر: ۸۰۱۶۹۵
بررسی صلاحیت روسای دانشگاه‌ها در شورایعالی انقلاب فرهنگی

به گزارش مهر، دکتر محمد فرهادی در حاشیه رونمایی از کتاب «روند تحولات شاخص‌های علم و فناوری در جمهوری اسلامی ایران از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۱»، درباره بحث کاهش پیدا کردن رتبه علمی ایران، گفت: بر اساس رتبه‌های پایگاه‌های علمی جهان، نه تنها رشد علمی ما کم نشده است، بلکه یک پله هم بالاتر آمده است.

وی ادامه داد: سهم ما از تولید علم در دنیا ۱.۵ بوده است که به ۱.۵۴ رسیده است همچنین از نظر پایگاه اسکوپوس، جایگاه تولید علم ما ۱۷ بود که اکنون به رتبه ۱۶ رسیده است.

وزیر علوم با اشاره به جایگاه علمی ایران در بین کشورهای غیرمتعهد گفت: ایران دارای رتبه دوم علمی در بین کشورهای غیرمتعهد است و در بین منطقه و جهان اسلام دارای رتبه اول است. بنابراین نه تنها جایگاه علمی ما کم نشده، بهتر نیز شده است.

فرهادی در پاسخ به سئوالی مبنی بر زمان تائید صلاحیت روسای دانشگاه‌ها، گفت: فرآیند بررسی و تائید صلاحیت روسای دانشگاه‌ها در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفته است و در این شورا آنها وضعیت‌شان روشن می‌شود.

وی تاکید کرد: روند بررسی تائید صلاحیت روسای دانشگاه‌ها در جلسه فردای شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار دارد و وقتی مشخص شود، به سرعت تکلیف سرپرست دانشگاه‌ها نیز مشخص می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها