به بهانه توزیع فیلم «سیزده» در شبکه نمایش خانگی

فرزند کریمرها در اکباتان + عکس

هومن سیدی یکی از بازیگران فیلم «من دیگو ماردونا هستم» از توقف اکران این فیلم ابراز تاسف و شگفتی کرد و گفت: این اتفاقات بخش خصوصی را برای سرمایه‌گذاری دوباره در ساخت فیلم دلسرد می‌کند.
کد خبر: ۸۰۱۵۴۷
تاسف و شگفتی هومن سیدی از یک اتفاق!

این بازیگر و کارگردان سینما گفت: برداشتن فیلم «من دیگو ماردونا هستم» بعد از سه هفته اکران، برای من اتفاق عجیبی است.

وی اضافه کرد: به عنوان یکی از عوامل فیلم به شدت آن را دوست دارم اما طبیعی است نظر مردم بسیار مهم و تعیین کننده است.

سیدی توضیح داد: متاسفانه سرگروه مناسبی برای این فیلم در نظر نگرفته بودند و همین مساله باعث شد تا فیلم نتواند در سرگروه خود به کف فروش برسد. اما این اتفاقات باعث می‌شود، زحمات گروه تولید فیلم و سرمایه‌گذاران آن هدر شود و همه این مشکلات به دلیل نبودن یک سرگروه مناسب پیش می‌آید.

کارگردان فیلم «سیزده» این گونه تصمیم گیری‌ها را ناشی از یک نگاه کاغذی دانست و تصریح کرد: این تصمیم‌گیری‌ها بر اساس مسایلی است که روی کاغذ مطرح می‌شود، درحالیکه واقعیت فیلم در عمل چیز دیگری را نشان می‌دهد.

او درعین حال سیستم پخش سینما را بسیار پیچیده است دانست و گفت: تا زمانی که سینماداران اختیار عمل دارند، چنین وضعیتی ادامه خواهد داشت.

سیدی تاکید کرد: تا زمانی که وضعیت پخش به این حالت ادامه پیدا کند که تهیه کنندگان و پخش کنندگان احساس رقابت نسبت به یکدیگر داشته باشند‌ و حس همکاری میان‌شان وجود نداشته باشد‌، شاهد چنین اتفاقاتی خواهیم بود، در حالی که اگر احساس همکاری داشتند، تلاش می‌کردند همه فیلم‌ها به خوبی دیده شوند تا سینمای‌مان سرپاتر بماند و بخش خصوصی از سرمایه گذاری در آن ضرر نکند.

وی در پایان در پاسخ به این پرسش که چنین اتفاقاتی چقدر بخش خصوصی را از سرمایه‌گذاری در سینما دلسرد می‌کند‌، تاکید کرد: طبیعی است چنین اتفاقاتی تاثیر بدی بر سرمایه گذاری آنها می‌گذارد، درست است که به سینما علاقه‌ دارند اما پول‌شان را که از سرراه پیدا نکرده‌اند و با چنین اتفاقاتی حتما برای تصمیم گیری‌های دوباره، با تامل بیشتری وارد عمل می‌شوند.

فیلم «من دیگو ماردونا هستم» نوشته و کار بهرام توکلی به تهیه کنندگی جواد نوروز بیگی به عنوان یکی از فیلم‌های دومین نوبت اکران امسال نمایش داده شد اما گفته می‌شود از آنجا که این فیلم در سرگروه خود به کف فروش دست نیفتاده است‌، از اکران برداشته می‌شود. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها