محسن رضایی در بازدید از شبکه ولایت:

دولت گزارش ‌های کذب آل‌سعود را افشا کند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان رویکرد دفاعی جمهوری اسلامی ایران در قبال ناامنی های منطقه و تهدیدات علیه تمامیت ارضی کشور گفت: پاسخ ایران به هرگونه تهدید احتمالی، قاطع خواهد بود.
کد خبر: ۸۰۱۱۴۴
پاسخ ایران به هرگونه تهدید، قاطع خواهد بود

محسن رضایی امروز یکشنبه همزمان با سالروز حماسه سوم خرداد در گردهمایی مردم خرمشهر در مسجد جامع افزود: استکبار و هم پیمانانش باید از ناامن کردن منطقه خاورمیانه و دخالت در امور دیگر کشورها نظیر عراق، سوریه و یمن دست بردارند.

وی گفت: پیام آزاد سازی خرمشهر به بدخواهان و جنگ افروزان این است که ما در سوریه، عراق و یمن به دنبال جنگ نیستیم و آرامش و ثبات منطقه را دنبال می کنیم.

رضایی هدف اصلی غربی ها و رژیم صهیونیستی از ناامنی کشورهای منطقه به ویژه سوریه و عراق را رسیدن به مرزهای ایران خواند و افزود: همان گونه که ملت ایران در هشت سال جنگ تحمیلی اجازه زیاده خواهی به متجاوزان را نداد هر تهدیدی را نیز با پاسخ دندان شکن جواب می دهد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از سیاست های حاکمان عربستان سعودی در برافروختن جنگ علیه مردم یمن، گفت: تهاجم وحشیانه آل سعود به یمن تفاوتی با جنگ های رژیم صهیونیستی علیه غزه و لبنان ندارد و این حمله با چراغ سبز آمریکا انجام شده است.

وی افزود: امروز اگر آمریکا برای یک روز اسلحه عربستان سعودی را تامین نکند بدون شک هیچ هواپیمای متجاوزی بر فراز یمن به پرواز در نخواهد آمد.

رضایی با بیان اقدامات دولت تدبیر و امید در خنثی سازی تهدیدات منطقه ای از راه مذاکره و دیپلماسی فعال، افزود: دولت نیز برای احقاق حقوق هسته ای کشور در حال مذاکره است.

وی با بیان خاطراتی از چگونگی آزاد سازی خرمشهر در عملیات بیت المقدس گفت:خرمشهر پایگاه آزادی و آزادی خواهی و سرزمین معجزات برزگ الهی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان خلوص نیت رزمندگان و مدافعان خرمشهر، افزود: در خرمشهر همه مردم ایران دست به دست هم دادند و حماسه ای جاویدان خلق کردند.

وی آبادانی خرمشهر، آبادان و خوزستان را بهترین تبلیغ برای ایران اسلامی بعد از دوران جنگ و خرابی های ناشی از آن دوران عنوان کرد و گفت: طی دو سال گذشته نیز اقدامات خوبی از سوی دولت برای تامین زیرساخت های این دو شهر انجام شده است.

رضایی افزود: مقام معظم رهبری به طور جدی موضوعات و مشکلات استان خوزستان به ویژه آبادان و خرمشهر را رصد می کنند و برای رفع مشکل گرد و غبار، رودخانه کارون و سد گتوند دستور لازم را به دولت ابلاغ کرده اند.

این آیین با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استاندار خوزستان، امام جمعه و فرماندار خرمشهر و جمعی از مسئولان محلی برگزار شد.

سوم خردادماه 1361 یادآور روز بزرگی است که در آن شهر خرمشهر، با دلیری رزمندگان و ایستادگی ملت ایران آزاد شد.

آزادسازی خرمشهر، یکی از دستاوردهای عملیات بیت المقدس بود، ولی تنها دستاورد آن نبود.

در این نبرد که یکی از مهمترین و گسترده ترین عملیات ها در دوران جنگ تحمیلی است حدود چهار هزار و 500 کیلومترمربع از خاک کشور از دست متجاوران بعثی عراق آزاد شد.

این وسعت، چندین برابر مساحت چند کشور همجوار ایران است که دشمن در آن با حداکثر توان نظامی یعنی با شش لشکر شامل سه لشکر زرهی، یک لشکر مکانیزه و دو لشکر پیاده و 10 تیپ مستقل پدافند می کرد و با استفاده از هزار و 400 دستگاه تانک، هزار و 200 دستگاه نفربر زرهی و بیش از 500 عراده توپ صحرایی و حدود 80 هزار نیروی نظامی این منطقه را در تصرف داشت.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها