رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت خبر داد

کمبود عرضه بنزین سوپر در برخی جایگاه ها

یک مقام مسئول در شرکت ملی پالایش و پخش نفتی از افزایش ظرفیت تولید بنزین سوپر ایران تا مرز ۸۰ میلیون لیتر در سال جاری خبر داد و گفت: کمبود بنزین سوپر در کشور نداریم.
کد خبر: ۸۰۱۱۱۵
تولید بنزین در ایران به ۸۰ میلیون لیتر می رسد

سعید محجوبی در تشریح برنامه های جدید افزایش تولید بنزین ایران، گفت: در شرایطی که پالایشگاه‌های نفت کشور در زمان اورهال و تعمیرات اساسی نباشند، ظرفیت تولید بنزین کشور حدود ۶۲ میلیون لیتر در روز است.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اعلام اینکه مطابق با برنامه زمان بندی تعریف شده پیش بینی می شود تا پایان سال جاری چهار طرح جدید پالایشگاهی با هدف افزایش ظرفیت تولید بنزین در مدار بهره برداری قرار بگیرند، افزود: بر این اساس امسال طرح های جدید بنزین سازی پالایشگاه‌های نفت اصفهان، بندرعباس، لاوان و سه واحد تکمیلی آبادان راه اندازی خواهند شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه با بهره برداری از این چهار طرح در مجموع ظرفیت تولید بنزین ایران به بیش از ۶۷ میلیون لیتر در روز افزایش می یابد، گفت: علاوه بر این امسال مرحله اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس هم راه اندازی خواهد شد.

وی ظرفیت تولید بنزین با استاندارد یورو پنج مرحله اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس را روزانه ۱۲ میلیون لیتر عنوان کرد و افزود: در مجموع پیش بینی می شود امسال با تکمیل و راه اندازی طرح های متعدد ظرفیت تولید این فرآورده استراتژیک نفتی تا مرز ۸۰ میلیون لیتر در روز افزایش یابد.

محجوبی در خصوص دلایل کاهش عرضه بنزین سوپر در جایگاه های سوخت کشور هم گفت: هم اکنون هیچگونه کمبود و مشکلی در تولید، تامین و توزیع بنزین سوپر در کشور وجود ندارد.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی افزود: بسته به درخواست شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، بنزین سوپر تولید و عرضه می شود.

این مقام مسئول گفت: در حال حاضر حدود ۲ میلیون لیتر بنزین سوپر در پالایشگاه اصفهان و در پالایشگاه نفت اراک هم ۲ میلیون لیتر تولید می شود و مقداری بنزین سوپر را هم از طریق واردات تامین می کنیم.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها