در مزیت استفاده از پروتئین

عصرانه‌هایی برای لاغر شدن

جام جم سرا- گروهی از محققان و متخصصان تغذیه پس از انجام پژوهش‌های جدیدی که در امریکا به عمل آورده‌اند توصیه کرده‌اند با خوردن بعضی مواد غذایی به عنوان میان‌وعده می‌توان گرسنگی را به تاخیر انداخت.
کد خبر: ۸۰۱۰۶۲
عصرانه‌هایی برای لاغر شدن

محققان اعلام کرده‌اند که خوردن میان‌وعده‌های حاوی پروتئین و سویا به عنوان عصرانه، احساس گرسنگی را به تاخیر انداخته و به مقابله با چاقی کمک می‌کند. آنها گفته‌اند بررسی‌های جدیدشان نشان می‌دهد خوردنی‌های حاوی پروتئین و غنی از سویا در کاهش احساس گرسنگی نقش دارند. همچنین در حالی که نتایج این بررسی در افراد بزرگسال تایید شده، متخصصان سلامت معتقدند که می‌توان این رژیم غذایی را برای کودکان نیز در نظر گرفت.


دکتر «هیتر لیدی» از دانشگاه «میزوریِ» آمریکا در این باره گفت: تحقیق ما نشان داد که مصرف مواد غذایی غنی از پروتئین یا سویا به عنوان عصرانه به افراد کمک می‌کند تا کیفیت رژیم غذاییشان را تقویت کرده و اشتهای خود را کنترل کنند. همچنین مصرف این نوع مواد غذایی باعث می‌شود تمایل فرد به خوردن غذاهای ناسالم کاهش یابد.
در این بررسی گروهی از افراد ۱۳ تا ۱۹ ساله که وزن طبیعی داشته یا به اضافه وزن مبتلا بودند، مورد مطالعه قرار گرفتند. متخصصان به ارزیابی این موضوع پرداختند که خوردن میان وعده عصرگاهی چه اثری بر اشتهای فرد می‌گذارد. نتایج آشکار ساخت زمانی که فرد خوراکی‌هایی با محتوای پروتئینی بیشتر مصرف می‌کند، تمایل کمتری به مصرف چربی‌های غذایی دارد. بنابراین افزودن پروتئین به میان‌وعده عصرانه می‌تواند راهکار خوبی برای افرادی باشد که تلاش می‌کنند در طول روز پروتئین بیشتری مصرف کنند.
به گزارش دیلی میل، علاوه بر این، بررسی مذکور مشخص کرد خوراکی‌هایی با میزان پروتئین بالا بر بهبود عملکرد‌شناختی و خلق و خوی افراد نیز اثرگذارند. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها