رئیس انجمن جایگاهداران سوخت از احتمال عرضه بنزین تک نرخی با قیمت ۱۰۰۰ تومان برای خودروهای شخصی در هفته جاری خبر داد و گفت: با عدم واریز سهمیه خردادماه، فروش بنزین جایگاه‌ها به شدت کاهش یافته است.
کد خبر: ۸۰۰۷۰۷
احتمال عرضه بنزین تک نرخی ۱۰۰۰ تومانی

به گزارش مهر، بیژن حاج محمدرضا امروز شنبه درباره آخرین وضعیت جایگاه‌های سوخت کشور پس از عدم واریز سهمیه بنزین ۷۰۰ تومانی خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها، گفت: در طول ۴۸ ساعت گذشته وضعیت عمومی جایگاه‌های سوخت و بنزین در استان‌های مختلف کشور آرام بوده و مورد خاصی گزارش نشده است.

رئیس انجمن جایگاهداران سوخت سراسر کشور با اعلام اینکه در شرایط فعلی مردم می‌توانند از ذخیره بنزین ۷۰۰ تومانی موجود در کارت‌های سوخت بدون محدودیت استفاده کنند، افزود: علاوه بر این، سهمیه بنزین ۷۰۰ تومانی خودروهای عمومی هم بدون تغییر همچون ماه‌های گذشته واریز شده است.

این مقام مسئول با اشاره به امکان عرضه بنزین آزاد و سوپر با قیمت ۱۰۰۰ و ۱۱۰۰ تومانی برای خودروهای شخصی در سطح جایگاه‌های سوخت کشور، گفت: وزارت نفت و دولت می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های نرم افزاری سامانه هوشمند سوخت هرگونه تغییر در قیمت و یا سهمیه‌های بنزین خودروهای شخصی را در مدت دو ساعت اعمال کنند.

وی، یکی از سناریوهای مصرف به منظور تغییر در سهمیه و قیمت بنزین را عرضه بنزین تک نرخی با قیمت ۱۰۰۰ تومانی عنوان کرد و افزود: بر این اساس، با حذف ادامه تخصیص سهمیه بنزین ۷۰۰ تومانی به خودروهای شخصی، سهمیه بنزین اختصاص نمی‌یابد و قیمت بنزین به صورت تک نرخی عرضه می‌شود.

حاج محمدرضا با بیان اینکه عرضه تک نرخی بنزین منجر به کاهش چالش‌ها و مشکلات عرضه و توزیع این فرآورده نفتی در سطح کشور خواهد شد، افزود: تاکنون هیچ یک از مسئولان وزارت نفت و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران توضیحاتی درباره تغییرات جدید در عرضه قیمت بنزین به جایگاهداران سوخت اعلام نکرده‌اند.

کارتهایی که شارژ نمی شود

خبرگزاری ایسنا هم امروز گزارش داد: رانندگان خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌هایی که در 48 ساعت گذشته برای سوخت‌گیری به پمپ‌بنزین‌ها مراجعه کرده‌اند با تعجب از شارژ نشدن سهمیه سوخت 700 تومانی خود خبر می‌دهند؛ موضوعی که از اتحادیه جایگاه‌داران سوخت گرفته تا شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و سازمان حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت از علت آن بی‌خبرند!

بر اساس این گزارش، خودروهایی که از ابتدای خرداد ماه برای سوخت‌گیری به جایگاه‌های سوخت مراجعه کرده بودند، به روال تصور ماه‌های گذشته در انتظار شارژ سهمیه 60 لیتری بنزین 700 تومانی در کارت‌ها سوخت خود بودند؛ امری که اجرایی نشدن آن موجب تعجبشان شد و به دنبال دلیلی برای این موضوع بودند. سوالی که البته مسئولان جایگاه‌ها نیز پاسخی برایش نداشتند، اما پیگیری‌های بیشتر احتمال تک‌نرخی شدن قیمت بنزین را تقویت می‌کند.

پیگیری‌ها از شرکت پخش فرآورده‌های نفتی حاکی از این است که این شرکت خود را به عنوان مجری تصمیم های دولت درخصوص پخش فراورده‌های نفتی می‌داند و واریز سهمیه‌های هرماهه سوخت بنا به دستور مسئولان دولتی انجام می‌شده است که تاکنون چیزی در خصوص واریز سهمیه‌های جدید به شرکت پخش ابلاغ نشده است و در این راستا وزارت نفت باید اطلاع‌رسانی کند.

بنزین و گازوئیل تک‌نرخی می‌شود

برخی منابع آگاه در گفت‌وگو با ایسنا علت واریز نشدن سهمیه بنزین را تصمیم دولت برای تک‌نرخی کردن بنزین اعلام کرده‌اند.

براین اساس، از این به بعد بنزین برای خودروهای شخصی، با حذف نرخ سهمیه‌ای معادل هزار تومان در هر لیتر فروخته خواهد شد و گازوئیل خودروهای شخصی نیز با حذف سهمیه‌ها، معادل 525 تومان در هر لیتر خواهد بود.

پیگیری‌های ایسنا در این خصوص ادامه دارد، هرچند به گفته مسئولان دولتی، برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین و گازوئیل وجود ندارد و نرخی بالاتر از هزار تومان برای بنزین تعیین نخواهد شد.

در این زمینه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران اعلام کرده است که تنها دستگاه اجرایی و مجری تصمیم گیریهاست و در سهمیه بندی بنزین و تعیین قیمت آن مسئولیتی ندارد.

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: این شرکت تابع مصوبات ابلاغی مجلس شورای اسلامی به هیئت وزیران و ابلاغ آنها به دستگاه اجرایی مربوط است.

داوود عربعلی درباره این که آیا تغییرات قیمتی بنزین در راه است، گفت: با توجه به توضیحات اخیر مبنی بر ماموریت شرکت ملی پخش (توزیع انواع فرآورده های نفتی) این شرکت هیچ مسئولیتی در این زمینه ندارد و صرفا به عنوان مجری عمل می کند

وی همچنین در این باره که شارژ نشدن سهمیه خودروهای شخصی به سامانه هوشمند سوخت ارتباط دارد یا خیر نیز تاکید کرد: این سامانه با دقت همیشگی فعال است و هیچ مشکلی ندارد.

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، با مهم برشمردن تنویر افکار عمومی از عموم رسانه ها خواست در انتشار اخبار این حوزه بسیار مهم با دقت و درایت بیشتری عمل کنند تا از ایجاد هر گونه ابهام در افکار عمومی پیشگیری شود.

این درحالی است که سهمیه بنزین خرداد ماه همه خودروهای عمومی از جمله تاکسی، وانت بار و آژانس، ساعت ٢٤ پنجشنبه (٣١ اردیبهشت ماه) در کارت سوخت آنها شارژ شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
زارع
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
۰
۰
پدر مردم در اوردین اقای روحانی با مردم روراست باشید
میثم
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
۰
۰
بابا بسه بسه دست از سر این ملت بدبخت بردارین.این لگنایی كه تولید می كنین رو سوختشو بیارین پایین.
مهمان
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
۰
۰
از كی اجرا میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
داودیان- اكبر- كارگر
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
۰
۰
5 سال میباشد یارانه با وجود تورم ها همان 45500 است اما افزایش نرخ انرژی ها هر سال چند بار اتفاق افتاد دولت از یك دست میدهد و از چهار
دست می گیرد
بچه قره چمن
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
۰
۰
فقط لطفا تعداد صفها را زیاد كنند ماخیلی وقته تو صفیم

نیازمندی ها