فرمانده نیروی هوافضای سپاه در دیدار وابستگان نظامی خارجی :

پاسخ ما به بازرسی از مراکز نظامی "سرب داغ" است

امام جمعه مشهد گفت: اگر آمریکا جنگ نیابتی را علیه جمهوری اسلامی ایران به راه بیندازد سربازان غیور کشورمان با موشک های خود اسرائیل را با خاک یکسان خواهند کرد.
کد خبر: ۸۰۰۳۵۷
آغاز جنگ نیابتی علیه ایران برابر با نابودی اسرائیل است

به گزارش مهر، آیت الله سیداحمد علم الهدی در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه در حرم مطهر رضوی با اشاره به دوران دفاع مقدس اظهار کرد: آمریکا روزی جنگ نیابتی را علیه ما شروع کرد اما مردم ما ۸ سال بدون هیچگونه امکاناتی ایستادند.

وی بیان کرد: امروز که فناوری موشکی ما در سطح کشور های مجهز قرار گرفته است و جوانان ما قادرند پهپاد آمریکایی را با مهندسی معکوس به تولید انبوه برسانند آیا باید خود را تسلیم خواسته های استکبار کنیم؟

آمریکا به فکر ایجاد جنگ نیابتی است

آیت الله علم الهدی با اشاره به برگزاری کمپ دیوید عنوان داشت: آمریکا از طرفی ما را با توطئه مذاکره درگیر و از آن طرف در اجلاس کمپ دیوید عده ای مزدور خود در منطقه را جمع کرده تا جنگ نیابتی علیه ما راه بیندازد.

وی اظهار کرد: با مصوبه اخیر کنگره، طرف مذاکره ما دیگر دولت آمریکا نیست بلکه کنگره این کشور است که در آن بیش از ۴۰۰ سناتور صهیونیست حضور داشته و تنها با سرنگون شدن کشور ما راضی خواهند شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: وزیر خزانه داری آمریکا طی مصاحبه ای گفته است که مذاکرات روند خوبی دارد اگر بازرسی از مناطق نظامی ایران مورد موافقت دولت آن کشور قرار بگیرد می توانیم شبکه اطلاعاتی جاسوسی خوبی را از ایران به دست بیاوریم.

آیت الله علم الهدی ابراز داشت: آن ها در این مذاکرات قصد دارند تا همه چیز ما را بگیرند و از تمام اسرار کشورمان آگاه شوند اما در مقابل تنها ۳۰ میلیارد دلار از پول های بلوکه شده خودمان را برگردانند، آیا با این مبلغ باید تمام امکانات خود را به آمریکا بدهیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: مذاکره کنندگان ما که سربازان این جبهه هستند باید روند مذاکرات را عوض و با اهمیت دادن به خط قرمز های رهبری، در مقابل زیاده خواهی های آمریکا ایستادگی کنند.

وی ادامه داد: اگر این اتفاق رخ دهد و در این صورت آمریکا بخواهد جنگ نیابتی علیه ما راه بیندازد، سربازان غیور کشور ما، در اولین اقدام مولود نامشروع آن یعنی اسرائیل را با موشک های خود با خاک یکسان خواهند کرد.

آیت الله علم الهدی افزود: آمریکا قصد دارد تا امکانات و تجهیزات نظامی را از ما بگیرد و زمانی که دست ما خالی شد با شروع جنگ نیابتی کشور ما را نابود کند.

توافق به شرط حل مشکلات نه از دست دادن عزت

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به توافق نیز ابراز داشت: رهبری با مذاکرات مخالف نبوده و ما نیز با این کار مخالف نیستیم اما با توافقی موافقیم که مشکلات خود را حل کنیم نه اینکه تمام اسرار و امکانات کشور را از دست بدهیم.

خطیب جمعه مشهد گفت: طرز فکر مسئولان و دولتمردان ما که مولود این امام و انقلاب هستند نیز اجازه نخواهد داد که این اتفاق رخ دهد، اما عده ای ما را جنگ طلب معرفی می کنند لذا باید گفت: ما جنگ طلب نبوده و با مذاکرات موافقیم اما هرگز اجازه نخواهیم داد کشورمان به ذلت کشیده شود.

وی ابراز کرد: تیم مذاکره کننده بدانند که به نیابت از ان رزمندگانی در مذاکره شرکت کردند که بدن خود را روی مین ها انداخته و یا در مقابل باران گلوله مقاومت می کردند، مذاکره کنندگان ما باید همین موضع را داشته باشند.

آیت الله علم الهدی با خطاب قرار دادن نمایندگان مجلس گفت: این عزیران نیز باید تمام قضایا را رصد و تیم مذاکره کننده را پشتیبانی کنند اما مراقب باشند که عقب نشینی خطرناک برای ما به وجود نیاید.

ولایت؛ سرسپردگی به امام معصوم است

امام جمعه مشهد بیان کرد:ولایت، سلطه گرایی مطلق نیست و افرادی که این چنین طرز فکری دارند باید بدانند که ولایت گرایی سرسپردگی به یک امام معصوم و در غیبت ایشان به ولی فقیه است.

آیت الله علم الهدی افزود: آدم هایی در این مملکت، قدرت محور بوده و می خواهند با وزیر و وکیل شدن کشور را چپاول کنند اما برای جامعه دینی که تکلیف محور هستند، سرسپردگی به ولی فقیه آرامبخش است.

وی ادامه داد: ایران امروز در محاصره توطئه و فتنه قرار گرفته است، آمریکا به عنوان محور استکبار جهانی تمام کفر را یکپارچه کرده است از دو طرف ما را در محاصره قرار داده است.

آیت الله علم الهدی در بخشی از سخنانش با اشاره به سالروز ولادت امام حسین(ع) گفت: هنگامی که امام حسین(ع) به دنیا آمد فرشتگان به زیارت ایشان آمدند و فطرس ملک مشکلات خود را به برکت قنداقه ایشان برطرف کرد.

امام جمعه مشهد با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) افزود: خداوند ولایت امیرالمونین(ع) را بر فرشتگان عرضه داشت و همه آن را پذیرفتند اما فطرس این کار را انجام نداد و باعث شد پرهایش را از دست بدهد.

وی گفت: هنگامی که امام حسین(ع) به دنیا آمدند خداوند ۷۰ هزار فرشته را با جبرئیل به خدمت پیامبر فرستاد تا ولادت ایشان را تبریک بگویند.

عضو مجلس خبرگان رهبری مشهد با اشاره به درخواست فطرس ملک از جبرئیل تصریح کرد: در این هنگام فترس به جبرئیل گفت من را هم با خود به زمین ببرید و سپس از پیامبر بخواه برای من دعا کند تا من آمرزیده شوم.

وی بیان داشت: فترس بر روی بال جبرئیل به خدمت حضرت رسول رسید، در این هنگام جبرئیل به حضرت رسول(ص) عرضه داشت که بین من و فترس حالتی برادری است و به همین جهت از من خواست تا از شما بخواهم بر حق او دعا کنید.

خطیب جمعه مشهد ابراز کرد: پیامبر، ولایت امیرالمنین(ع) را بر او عرضه و او نیز قبول کرد و سپس به فطرس گفت بدن خود را با قنداقه حسین(ع) مسح کن، در این هنگام پیغمبر دستهای خود را به سمت آسمان بلند کرد و عرضه داشت، خداوندا این فرشته به حسین من پناه آورده است و در همان لحظه پرهای فطرس به حالت اول برگشت.

خطیب جمعه مشهد همچنین به سالروز رحلت اولین امام جمعه مشهد اشاره و اظهار کرد: شهر مشهد، بعد از شهریور سال ۱۳۲۰ که آن تنگناهای دینی رضا خان ملعون برداشته شد، اولین شهری بود که نماز جمعه در آن با تمام مشکلات برگزار به لطف خداوند از آن هنگام تاکنون نمار جمعه در مشهد برگزار می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری اذعان کرد: در آن هنگام مرحوم آیت الله حاج شیخ غلام حسین تبریزی نماز جمعه را برپا و باعث شد که تاکنون این نماز به طرز باشکوهی در مشهد برگزار و امروز به مناسبت رحلت این انسان فرزانه باید گرامی داشته شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها