امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ساده اندیشی است اگر تصور کنیم با عقب نشینی در مسئله هسته ای مردم به نوایی می رسند گفت: مسئله آمریکا، هسته ای نیست و ما هر چقدر در این مسئله مهم مقاومت کنیم ، ارزش دارد.
کد خبر: ۸۰۰۳۵۳
عقب نشینی در مسئله هسته ای مردم را به نوایی نمی رساند

آیت الله جنتی در خطبه دوم نمازجمعه تهران افزود: مسئله اصلی آمریکا این است که چند سالی از ملت ایران توسری ، تودهنی و پس گردنی خورده است و همه آن را از اسلام و جوانان مسلمان می داند و کمر برای انتقام بسته است.

وی گفت: به فرض محال اگر قبول کنیم مثل لیبی عقب نشینی کنیم، خامی است فکر کنید مسئله تمام و اقتصاد فعال می شود و مردم به نوایی می رسند؛ این ساده اندیشی و عوام پسندی است.

امام جمعه موقت تهران افزود: امریکا می خواهد ده برابر و صدبرابر سطله زمان شاه را در ایران پیاده کند.

آمریکا می خواهد سیلی خورده را جواب دهد

آیت الله جنتی گفت: آنها می خواهند نبض مسائل اقتصادی، سیاسی، قوه مجریه ، قضائیه و مجلس کشورمان را در اختیار بگیرند و سیلی که خورده اند جواب دهند.

وی افزود: امریکا کشوری است که چنان وضعی را در فلسطین به وجود آورده ، ایجاد کننده داعش است و در یمن پشتیبان کشوری است که به بچه و زن و مرد و مریض رحم نمی کند؛ امریکا هر کجا وارد شده به احدی رحم نکرده و قساوتش حداکثر است و هر کجا رفت مخالفانش را تار و مار کرد.

آیت الله جنتی تاکید کرد: عده ای در داخل این موضوع را نمی فهمند و فکر می کنند که مساله امریکا با ما فقط هسته ای است و حتی در برخی جلسات گفته اند که با حل شدن این موضوع، اقتصاد ما درست می شود.

امام جمعه موقت تهران افزود: این طرز تفکر ناشی از آن است که آنان به خدا، مردم و راه درست ایمان ندارند.

سرنوشت ساز بودن مساله هسته ای

وی با تاکید بر سرنوشت ساز بودن مساله هسته ای گفت: برخی در این خصوص ساده اندیش و بی تفاوتند و فکر می کنند مساله مهمی نیست .

آیت الله جنتی افزود: عده ای می گویند بالاخره باید تحریم ها شکسته شود و باید دست از دشمنی برداریم و با هم کنار بیاییم و به شیطان بزرگ و شیطان های دیگر امید دارند و حقیقت امر را در نمی یابند.

وی گفت: برای ادامه راه در این گردنه پرخطر ایمان به خدا ، ایمان به مردم و ایمان به ادامه راه نیاز است چرا که مردم با ایمان به خدا خرمشهر را آزاد و هشت سال در جنگ مقاومت کردند.

آیت الله جنتی افزود: باید به مردم ایمان داشته باشیم، چرا که در مردم مقاومت است و این مردم همان مردم قبل هستند مردمی که با رفتن امام راحل راهش را ادامه دادند و عده ای فکر نکنند مردم تحمل ندارند و باید به هر طریقی آب و نانشان را فراهم کنند.

وی گفت: اگر به ادامه راه ایمان نداشته باشیم و از آن عدول کنیم به ضلالت می افتیم.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به توصیه های رهبر کبیر انقلاب در صحیفه نور در خصوص مقاومت مردم در مقابل امریکا گفت: اگر راه خودمان را حق می دانیم و پشتیبان ما خداوند و حضرت ولیعصر (ع) است، نباید از تهدیدات امریکا بترسیم چرا که امریکا فقط به مساله هسته ای قناعت نمی کند.

عربستان فرعون زمان

آیت الله جنتی در ادامه گفت: عربستان سعودی فرعون و طاغوت زمان است و بیشترین ثروت ها را برای قلع و قمع کردن انسان ها در اختیار دارد.

وی افزود: آنها در یمن کاری می کنند که با هیچ معیاری جور در نمی آید و به بهانه حمایت از رئیس جمهور مستعفی و فراری، از آمریکا کمک می خواهند تا رزمندگان یمن را سرکوب کنند.

امام جمعه موقت تهران گفت: یمن با شما چه کرده بود و کی در مقابل شما ایستاده بود و با چه مجوزی آنان را قتل عام می کنید و ساختارهای آنها را از بین می برید ؛ لعنت خداوند بر شما باد و خداوند قدرت شما را بگیرد.

آیت الله جنتی افزود: ‌ما حامی مظلوم و دشمن ظالمیم و از مردم یمن هر حمایتی که بتوانیم کوتاهی نمی کنیم و امیدواریم شر اشرار سعودی از سر حرمین شریفین و مردم مظلوم یمن و دیگر کشورها کوتاه شود.

خطبه اول نمازجمعه

خطیب جمعه این هفته تهران در خطبه نخست نمازجمعه، ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوی، فرارسیدن اعیاد شعبانیه را به همه شیعیان جهان تبریک گفت.

آیت الله جنتی امام حسین (ع) را که میلادش چشم و دل پیامبر اکرم (ص) ، امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) را روشن کرد نماد عزت ، قدرت ، صبر ، شجاعت ، شهامت ، ایثار و از خودگذشتگی بیان کرد و گفت: زندگی و سخنان آن امام همام، برای همیشه در تاریخ راهگشا و نورافشان است.

وی افزود: امام حسین (ع) در تمام موقعیت های زندگی خود نشان دادند هرگز نباید زیر بار زور رفت، حتی اگر به قیمت تمام هستی خود و یارانش تمام شود .

آیت الله جنتی با اشاره به واقعه کربلا و رشادت هایی که امام حسین (ع) با عبارت هیهات منا الذله از خود نشان دادند شهامت را از مهمترین ویژگیهای آن حضرت برشمرد و گفت: آنچه که موجب پیروزی رزمندگان اسلام در جبهه های حق علیه باطل شد و به فتح خرمشهر نیز انجامید همین عبارت هیهات منا الذله است .

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه استقامت و تاریخ امام حسین (ع) ، همواره بر منش جوانمردان سراسر جهان از جمله در هند و پاکستان و به ویژه در میان ایرانیان اثر گذاشته است ،‌ تاکید کرد : در شرایط کنونی هم نباید از این درس ها غافل شد.

آیت الله جنتی افزود : در حالی که دشمن درصدد است ملت ما را به ذلت بکشاند نمی داند که این مردم در هر شرایطی درس امام حسین (ع) و آزادگی آن حضرت را به کار می گیرند.

امام جمعه موقت تهران همچنین سپاه را شجره طیبه دانست و گفت : دشمن تاب دیدن سپاه را که امید عدالت خواهان است، ندارد.

آیت الله جنتی همچنین آزادسازی خرمشهر را به همه مردم ایران تبریک گفت.(خبرگزاری صدا و سیما)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها