جام جم سرا- ماموران پسری را در ترمینال شماره ۲ فرودگاه مهرآباد دستگیر کردند که پس از آشنایی فیس‌بوکی با دختران جوان، از آنها با وعده دروغین استخدام مهماندار در هواپیمایی، پول‌های میلیونی دریافت می‌کرده است. وی می‌گوید عاشق خلبانی است و قصد داشته هزینه کلاس‌های خلبانی‌اش را تامین کند.
کد خبر: ۸۰۰۰۴۴
کلاهبرداری میلیونی؛ شکار دختران جوان با لباس خلبانی

دختر جوان وقتی به ملاقات پسر موردعلاقه‌اش می‌رفت نمی‌دانست که طعمه چه دام عجیبی شده است. او در اینترنت با فرشاد آشنا شده بود. فرشاد خودش را یک خلبان حرفه‌ای معرفی کرده بود و چندین عکس با لباس خلبانی‌اش نیز برای دختر جوان فرستاده بود تا اعتماد او را جلب کند. اما پشت‌پرده این ماجرا، یک نقشه حرفه‌ای و حساب شده کلاهبرداری طراحی شده بود.
ماجرا از این قرار بود که دختر جوان پس از مدت کوتاه آشنایی با پسر مورد علاقه‌اش درحالی که نمی‌دانست چه فریبی خورده است، از پسر خلبان خواست او را به‌عنوان مهماندار به یک شرکت هواپیمایی معرفی کند. پسر جوان نیز که خیلی در اجرای نقشه‌اش حرفه‌ای عمل کرده بود، اطلاعات کافی در مورد استخدام مهماندار را به این دختر داد و در ‌‌نهایت از او خواست مبلغی به حسابش واریز کند تا بتواند به شرکت هواپیمایی ارایه دهد.
واریز ۶ میلیون تومان پول کافی بود که راز نقشه کلاهبرداری این خلبان قلابی فاش شود اما دیگر دیر شده بود، پسر جوان پس از دریافت پول ناپدید شده بود و تازه اینجا بود که دختر ساده‌لوح متوجه شد چه کلاهی سرش رفته است. او روز ٣١ فروردین ماه به دادسرای ناحیه ۵ تهران رفت و از این پسر کلاهبردار شکایت کرد. وقتی پرونده‌ای در این زمینه تشکیل شد به دستور شعبه یازدهم بازپرسی دادسرای ناحیه ۵ تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. این دختر پس از حضور در پایگاه دوم پلیس آگاهی، به ماموران گفت: «حدود یک‌سال پیش از طریق شبکه اجتماعی فیس‌بوک با جوانی به نام «فرشاد» آشنا شدم که خود را خلبان و دارای مدرک تحصیلی دکترا و بالا‌تر معرفی کرد؛ مدتی از آشنایی من و فرشاد گذشت تا این‌که با هم قرار ملاقات گذاشتیم. در اولین ملاقات، فرشاد با لباس خلبانی آمد و ادعا کرد که پس از این دیدار باید برای پرواز به فرودگاه مهرآباد برود. پس از گذشت مدتی و به خاطر علاقه زیادی که به شغل مهمانداری هواپیما داشتم، از فرشاد خواستم تا در صورت امکان از ارتباطات خود در شرکت هواپیمایی استفاده کند و مرا به‌عنوان مهماندار در آن شرکت استخدام کند. فرشاد از این پیشنهاد من استقبال کرد و گفت برای تسریع در انجام برخی امور استخدامی نیاز به پرداخت مقداری پول دارد و به این بهانه، ۶‌میلیون تومان از من دریافت کرد. مدتی از پرداخت پول به فرشاد گذشته بود تا این‌که فرشاد با دادن یک معرفی‌نامه که آن را در داخل سربرگ دارای آرم شرکت هواپیمایی نوشته بود گفت که معرفی‌نامه را نزد خودم نگه داشته تا آخرین هماهنگی‌های لازم را برای طی کردن دوره آموزشی مهمانداری انجام دهد اما پس از آن دیگر از وی خبری نشد».
با اعلام این شکایت، تحقیقات در این خصوص آغاز شد. کارآگاهان در نخستین گام از مرحله تجسس‌های خود، به دفتر شرکت هواپیمایی که فرشاد ادعا کرده بود در آن‌جا خلبانی می‌کند رفتند و اطلاع پیدا کردند که مردی به نام فرشاد در این شرکت مشغول به کار نبوده و معرفی‌نامه ارایه شده به شاکی جعلی است.
در ادامه تحقیقات، کارآگاهان موفق به شناسایی محل تردد فرشاد در فرودگاه مهرآباد شدند. فرشاد ٢٧ ساله با لباس و کیف فرم خلبانی دارای درجه کاپیتانی در ترمینال شماره ٢ فرودگاه مهرآباد درحال تردد بود که توسط کارآگاهان پایگاه دوم شناسایی شد. بنابراین ضمن انجام هماهنگی با عوامل حراست و پلیس فرودگاه مهرآباد، سرانجام این پسر فریبکار ٢۴ اردیبهشت‌ماه دستگیر شد.
پس از دستگیری فرشاد راز کلاهبرداری‌های میلیونی از ده‌ها دختر دیگر نیز فاش شد و ماموران متوجه شدند که تنها شاکی، طعمه این پسر نبوده و دختران دیگری نیز فریب او را خورده‌اند.
بررسی تصاویر مدارک شناسایی متعلق به افراد غیر، نشان می‌داد که دختران به بهانه استخدام در مشاغل «مهمانداری» و «اداری» طعمه این مرد شده بودند و پول‌های میلیونی به او پرداخت کرده بودند. متهم که چاره‌ای جز اعتراف نداشت به ماموران گفت: «به‌خاطر علاقه شدید به خلبانی، لباس خلبانی تهیه کردم و خود را به‌عنوان خلبان در شبکه‌های اجتماعی معرفی می‌کردم. در این مدت با مطالعه دقیق درباره خلبانی و انواع هواپیماهای مسافربری اطلاعات نسبتا دقیقی از اصطلاحات خلبانی پیدا کرده بودم؛ قصد داشتم تا با پولی که از طریق دختران جوان به‌دست می‌آورم، هزینه دوره‌های آموزشی ویژه خلبانی را تأمین کنم». (شهروند)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها