یک مقام مسئول در وزارت نیرو با اعلام آغاز اجرای طرح ویژه نجات آب در دشت های ممنوعه کشور گفت: تحویل حجمی آب به کشاورزان برای افزایش بهره وری، بخش مهم این طرح است.
کد خبر: ۷۹۹۴۹۴
نجات ذخایر آب دشت‌ها کلید خورد

سید مجتبی رضوی‌ نبوی با بیان اینکه بحث بهره‌ وری مورد توجه ویژه وزارت نیرو است، گفت: یکی از برنامه‌ های مهم وزیر نیرو ارتقای بهره‌ وری در این وزارتخانه است، اما با توجه به اینکه ایجاد یک سازمان و توسعه تشکیلات دولتی به موجب قانون امکانپذیر نیست، وزارت نیرو ایجاد پژوهشکده اقتصاد و بهره‌ وری را در قالب موسسه تحقیقات آب در دست راه‌ اندازی دارد تا از این طریق، طرح‌ های بهره‌ وری با سرعت بیشتری انجام شود.

مدیرکل دفتر بهبود بهره‌ وری و اقتصاد آب و آبفای وزارت نیرو افزود: این وزراتخانه در طرح احیا و تعادل‌ بخشی آب‌ های زیرزمینی، نصب کنتورهای حجمی را جزو برنامه‌ های اصلی این طرح در نظر گرفته و قرار است این طرح در دشت‌ های ممنوعه کشور با جدیت دنبال شود.

وی اظهار کرد: اجرای طرح تحویل حجمی آب یکی از برنامه‌ های پایه‌ ای بهره‌ وری در بخش کشاورزی است. اعتبارات وزارت نیرو در بخش بهره‌ وری در سال گذشته حدود ۸۰ میلیارد تومان تحت عنوان بهره‌ وری آب و برق تعریف شد، اما متاسفانه در سال گذشته تخصیص مورد انتظار وزارت نیرو انجام نشد و در کل حدود ۶ میلیارد تومان پرداخت شد؛ امسال نیز در همان قالب اختصاص یافته است؛ اما امیدواریم پرداخت‌ ها به وزارت نیرو طبق برنامه باشد تا بتوانیم طرح‌ های تعریف‌ شده را اجرایی کنیم.

نبوی درباره برنامه‌ های بهره‌ وری در بخش آب کشاورزی گفت: وزارت نیرو در این بخش در برنامه مدیریت و کنترل منابع آب بخش کشاورزی و تحویل حجمی آب متمرکز شده و به موازات ما وزارتخانه جهادکشاورزی نیز در سطح مزرعه برنامه‌ های خود را در دست انجام دارد.

مدیرکل دفتر بهبود بهره‌ وری و اقتصاد آب و آبفای وزارت نیرو افزود: در طرح احیا و تعادل‌ بخشی آب‌ های زیرزمینی، نصب کنتورهای حجمی جزو برنامه‌ های اصلی این طرح در نظر گرفته شده و قرار است این طرح در دشت‌ های ممنوعه کشور با جدیت دنبال شود؛ با این کار ۶۰ درصد از منابع آب مورداستفاده در بخش کشاورزی تحت کنترل درخواهد آمد که گام مهمی در بهبود بهره‌ وری در بخش کشاورزی خواهد بود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها