در این کلیپ بیننده شاهد اجرای فنون دفاع شخصی باستانی بوکس تایلندی توسط یکی ازقهرمانان و اساتید نو ظهور این ورزش باستانی رزمی خواهد بود.
کد خبر: ۷۹۹۲۹۰
اجرای نمایشی فنون باستانی دفاع شخصی بوکس تایلندی + فیلم

به گزارش جام جم آنلاین، «موآی تای» یا «تای بوکسینگ» یکی از کارآمدترین هنرهای رزمی و روش مبارزه و دفاع شخصی است که در آن ترکیبی از فنون مشت، آرنج، بازو و پا به شکل تخصصی برای حمله و دفاع استفاده می‌شود. موآی تای یا به بیانی دیگر «بوکس تایلندی» که در زبان انگلیسی تای بوکسینگ نامیده می‌شود، هنری رزمی و ملی کشور تایلند است و به عنوان بخش ضروری فرهنگ مردم تایلند از دوران کهن بر جای مانده است و قدمت آن با تاریخچه مردم «تای» آمیخته شده است.
موآی تای امتحان قدرت است و درآن از قسمتهای مختلف بدن به عنوان سلاحی در نبردها استفاده می‌شود و هیچ عضوی از بدن غیر فعال نمی‌ماند در واقع می‌توان گفت که «موآی تای» نبرد با سلاح هایی است که همیشه همراه آدمی است و افراد بشر به طور خدادادی از آن بهره مند هستند. هنر رزمی «موآی تای» به عنوان سلاحی مطرح شده است که از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است. سلاحی است که در همه حال حتی در هنگام مسافرت آماده بودن آن ضروری است و همچنین هر فرد به هنگام یادگیری موآی تای باید نمک آن را بچشد سختی ها و تلخی‌های آن را نیز تحمل کند تا به نتیجه برسد. با هم این فیلم مهیج و آموزنده را ببینیم.

منبع: فایت کالچر

ترجمه و تدوین: جواد ودودزاده/جام‌جم نما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها