کارشناسان: اسکاچ ظرفشویی ۲۰۰ برابر آلوده‌تر از صندلی توالت است

ماشین ظرفشویی بخرید تا وضعیت مالی خانواده‌تان خوب شود!

جام جم سرا- کار‌شناسان انگلیسی پس انجام تحقیقی تاکید کردند هر خانواده‌ای باید هر چه سریع‌تر یک ماشین ظرفشویی تهیه کند زیرا بررسی‌ها نشان داده است که به دلایل متعدد، دیگر نباید ظرف‌های کثیف را با دست شست.
کد خبر: ۷۹۹۱۵۷
ماشین ظرفشویی بخرید تا وضعیت مالی خانواده‌تان خوب شود!

نتایج بررسی‌های جدید این محققان نشان می‌دهد که هر خانوار در این کشور سالانه حدود ۶۰۰۰ گالن آب را به واسطه شستن دستی ظروف کثیف هدر می‌دهد در حالی که این حجم آب، معادل مصرف یک ماه کاملِ هر خانوار است.
بنابر گزارشی که از سوی مرکز مطالعاتی «گزارش‌های مصرف‌کنندگان» منتشر شده، این میزان آب هدر رفته برای هر خانوار انگلیسی ۹۵ پوند هزینه دارد.


از سوی دیگر کار‌شناسان سلامت در این مطالعه تاکید کردند که ظروف کثیف وقتی با دست شسته می‌شوند هرگز به طور کامل تمیز نمی‌شوند. در واقع دمای مناسب برای تمیز شدن کامل ظروف چیزی حدود ۶۰ درجه سانتی‌گراد است در حالی که این دما برای پوست دست بیش از حد داغ است و در نتیجه کسی ظروف را با این دما نمی‌شوید؛ اما ماشین ظرفشویی به راحتی می‌تواند دمای آب را به چنین حدی برساند و در نتیجه ظروف کثیف بخوبی از آلودگی‌ها و چربی‌ها پاک می‌شوند.
به گزارش روزنامه دیلی‌میل، علاوه بر موارد فوق، اسفنج یا‌‌ همان اسکاچ ظرفشویی که برای شستن ظروف با دست استفاده می‌شود می‌تواند بیش از هر وسیله دیگری در خانه حامل انواع میکروب‌ها باشد.
بر اساس مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۲ میلادی انجام گرفت یک اسفنج ظرفشویی می‌تواند ۲۰۰ هزار برابر آلوده‌تر و کثیف‌تر از صندلی توالت فرنگی باشد! به دلایل فوق، کار‌شناسان استفاده از ماشین ظرفشویی را روشی نه تنها مقرون به صرفه و بل‌که شیوه‌ای سالم برای شست‌وشوی ظروف می‌دانند. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
نرم افزار موبایل
-
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
۰
۰
توی این آشپزخونه های فسقلی كه جای یخچال و فریزر هم نداره، آخه ماشین ظرف شویی رو میخوایم چیكار.
milad
Netherlands
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
۰
۰
خیلی خوب و مفید بود مرسی

نیازمندی ها