روز پنجشنبه در یک اقدام هماهنگ رسانه‌ای، یک مسئول آمریکایی در کنار شبکه‌های عربی مدعی شدند که پنج قایق ایرانی با هدف متوقف کردن یک کشتی باری سنگاپوری در خلیج فارس تیر هشدار شلیک کرده‌اند.
کد خبر: ۷۹۸۴۸۵
ماجرای کشتی سنگاپوری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، شبکه سی.‌ان.‌ان اعلام کرد هنوز مشخص نیست آیا تیرهای شلیک شده به کشتی آلپاین اترنیتی، اصابت کرده یا خیر. با این حال واقعیت این است که کشتی تجاری سنگاپوری روزهای نخست فروردین ماه گذشته باعث وارد آمدن خسارت زیادی به یک دکل نفتی ایران شده و از محل گریخته بود.

در همین راستا حبیب جدیدی، مدیر کنسرسیوم فاز ١٣ پارس‌جنوبی در گفت‌وگو با «شانا» با اشاره به این که شناور سنگاپوری آلپاین اترنیتی متعلق به شرکت نروژی ترنس پترول پیش از پرداخت خسارت، قصد خروج از آب‌های منطقه را داشته، افزود: از کشورهای همسایه منطقه می‌خواهیم با توجه به توافقنامه Rompi نسبت به توقیف و تحویل شناور یاد شده، همکاری لازم را انجام دهند.

سیدحسن خمینی: اختلافات قومیتی را ملی نکنید

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در دیدار جمعی از فعالان سیاسی استان خوزستان، با بیان این‌که در استان‌های مختلف ممکن است میان شهرهای گوناگون اختلاف وجود داشته باشد گفت: اما این اختلافات را ملی نکنید، بلکه ارتباطات خود را افزایش دهید تا حل شوند.

به گزارش «انتخاب»، یادگار امام گفت: نگذارید در مساله محدودیت امکانات، موضوع قومی شود؛ اما اگر واقعا در موارد خاصی مسأله قومیتی است، موضوع را در حد خودش ببینید و آن را تشدید نکنید، زیرا تشدید یک امر غلط، بعضا راه حل آن نیست.

سیل تفسیرهای توهین‌آمیز عربستان علیه ایران

وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با هفته‌نامه آلمانی اشپیگل به موانع پیش‌روی توافق هسته‌ای ایران و 1+5 اشاره کرده و ضمن انتقاد شدید از مواضع ریاض در این رابطه گفته است: «سیلی از تفسیرهای توهین‌آمیز از سوی عربستان سعودی علیه ایران به‌راه افتاده است.»

به گزارش انتخاب، وی با تاکید بر این‌که ایران قصد تسلط بر منطقه را ندارد گفته «ما از داشتن کشوری با این جغرافیا و وسعت فعلی خرسند هستیم.»

ظریف در این گفت‌وگو تاکید کرده که «امکان توافق با غرب بر سر برنامه‌ هسته‌ای ایران بسیار زیاد است، به شرط این که شرکای مذاکراتی ما مساله را جدی بگیرند.»

درخواست بختیار از موساد برای ترور امام(ره)

یک مقام سابق موساد، (دستگاه اطلاعات خارجی اسرائیل)، فاش کرده شاپور بختیار، آخرین نخست‌وزیر رژیم پهلوی، از ماموران این سازمان در تهران خواسته بود امام خمینی(ره) را ترور کنند.

آن‌طور که بی.‌بی.‌سی نوشته، یوسی الفر، تحلیلگر امور ایران در موساد در مقطع انقلاب در کتاب تازه خود می‌گوید در جلسه‌ای که در این باره برگزار شد، به مقام‌های عالی موساد گفته به دلیل کمبود اطلاعات درباره آیت‌الله خمینی به دشواری می‌توان درخواست شاپور بختیار را عملی کرد. پیش از این و در سال ۲۰۰۹ الیز زفریر فاش کرده بود که شاپور بختیار از او خواسته بود در مورد امام خمینی(ره) «کاری بکنند» اما موساد این درخواست را رد کرد.

توصیه افخم به شرکت‌کنندگان نشست کمپ‌دیوید

مرضیه افخم، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در واکنش به برگزاری نشست رئیس‌جمهور آمریکا و رهبران برخی کشورهای عربی در کمپ‌دیوید، به شرکت‌کنندگان در این نشست توصیه کرد که هماهنگی بیشتری در گفتار و رفتار خود داشته باشند.

وی افزود: متاسفانه حمله نظامی خارجی به یمن و حمایت آمریکا از این حمله نه تنها در تعارض با مقررات بین‌المللی است بلکه با برخی مفاد بیانیه کمپ دیوید هم همخوانی ندارد.

حمایت از تیم مذاکره‌کننده

سیدرضا تقوی، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه‌جمعه گفت: از تیم مذاکره‌کننده ایرانی در مذاکرات هسته‌ای حمایت می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، او در سخنانی در شهر کلاردشت افزود: با توجه به منویات رهبرمعظم انقلاب، از تیم مذاکره‌کننده می‌خواهیم خط قرمزها را همواره مد نظر داشته باشند.

توصیف حدادعادل از تهدیدات آمریکا

غلامعلی حدادعادل، رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس، تهدیدات اخیر آمریکایی‌ها علیه ایران را «کری‌خوانی قبل از مسابقه» خواند و گفت: این رفتارها، نوعی کار تبلیغاتی روانی برای باج‌خواهی در مذاکرات است.

او در گفت‌وگو با مهر در رابطه با اقدام برخی نمایندگان برای پیگیری طرح سه‌فوریتی در حوزه هسته‌ای و حواشی پیش آمده در این رابطه یادآور شد: صرف‌نظر از درستی یا نادرستی این کارها، نیت کسانی که اقدام می‌کنند، خیرخواهانه است؛ یعنی نگران عزت و منافع ملی هستند، هرچند ممکن است در انتخاب روش ما با آنها اختلاف سلیقه داشته باشیم.

ورود مجلس به تخلف 32میلیاردی

محمدمهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از برگزاری جلسه اعضای کمیسیون به منظور روشن‌شدن ماجرای تخلف 32 میلیارد تومانی در صندوق رفاه دانشجویی دولت سابق طی 2 روز در هفته جاری، خبر داد و به «خانه ملت» گفت: سوء استفاده‌های مالی صورت گرفته، چه از روی قصور، عمد و چه از سر تسامح بوده یا هر چیز دیگری، تخلف و جرم است که ابعاد مختلف آن در کمیسیون آموزش و تحقیقات مورد بررسی قرار می‌گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها