ونین بیرجمان یک گزارشگر صهیونیست در امور امنیتی فاش کرد که شاپوربختیار نخست وزیر ایران در دوران شاه( سال 1979) از سازمان جاسوسی رژیم اسراییل (موساد) خواسته بود تا حضرت امام خمینی (ره) رهبر معظم انقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را در فرانسه ترور کند.
کد خبر: ۷۹۸۳۵۰
درخواست شاپور بختیار برای ترور امام خمینی

بیرجمان در سخنانی که در روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحرونوت منتشر شده است، گفت: یکی از مسئولان ارشد پیشین موساد اکنون از اینکه امام خمینی (ره) را ترور نکرده اند و او با این درخواست موافقت نکرده، پشیمان است.

وی افزود که بختیار از مسئولان نمایندگی موساد در تهران خواسته بود تا برای ترورحضرت امام خمینی (ره) که در فرانسه بودند، اقدام کند.

این گزارشگر صهیونیست دیروز (جمعه) درنشستی که در مرکز مطالعات امنیت ملی در تل آویو به مناسبت انتشار کتاب یوسی البر از مسئولان ارشد پیشین موساد برگزار شد، از درخواست بختیار از موساد برای ترور امام خمینی (ره) به نقل از کتاب البر پرده برداشت.

البر در این کتاب که «کشور منزوی: تلاش سری اسراییل برای یافتن همپیمانان در منطقه» ، نام دارد، روایت کرده است که با تشدید تظاهرات مورد تایید حضرت امام خمینی و خروج شاه از ایران ، شاپور بختیار نخست وزیر دولت وقت ایران که بجای شاه قرار گرفته بود در ژانویه سال 1979 درخواست ترور امام خمینی را ارائه کرد.

وی نوشته است که بختیار به الیعازر تسفریر رییس نمایندگانی موساد در تهران گفت: درخواست یک کار ساده از موساد دارم و آن کشتن آیت الله خمینی است.

این مسئول ارشد سازمان تروریستی جاسوسی موساد می افزاید: صدام حسین به شاه ترور امام خمینی را پیشنهاد کرد اما شاه نپذیرفت، بعداز آن صدام هم امام خمینی را از عراق تبعید کرد و ایشان به پاریس رفتند و از آنجا انقلاب ضد شاه را تا موفقیت اداره کردند.

البر در کتابش اضافه می کند: آن زمان بین اسراییل و رژیم شاه روابط سری مستحکم و متنوعی برقرار بود و معاملات سلاح و مهمات جنگی، صنعت نظامی اسراییل را زنده کرد. دو طرف همکاری امنیتی قوی و نزدیکی هم داشتند و برهمین اساس اسراییل ابتدا از درخواست بختیار برای ترور امام خمینی با جدیدت کامل استقبال کرد.

در این کتاب آمده است: تسفریر درخواست بختیار را به سرکردگان موساد در تل آویو منتقل کرد، نشستی با حضور مقامات ارشد موساد برای بررسی این درخواست تشکیل شد.

« ژنرال اسحاق حوفی رییس وقت موساد در این نشست گفت که تمایل ندارد به دلایلی این درخواست را تایید کند اما آماده شنیدن نظرات حاضران است».

البر می نویسد که به رییس موساد گفتم ما در باره امام خمینی زیاد نمی دانیم و با ایشان آشنا نیستیم بنایر این از قبول این درخواست عذرخواهی کنید اما اکنون از اینکه با درخواست ترور امام خمینی موافقت نکردیم، بسیار پشیمان هستم.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها