در عملیاتی با نظارت اوباما

"ابوسیاف" از سران ارشد داعش کشته شد

وزارت دفاع آمریکا روز شنبه اعلام کرد در حمله ای به خاک سوریه، «ابو سیاف» مسئول امور نفت و گاز گروه تروریستی داعش را به قتل رسانده است.کاخ سفید هم اعلام کرد این عملیات به دستور باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته است.
کد خبر: ۷۹۸۳۳۰
"ابوسیاف" از سران ارشد داعش کشته شد

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، منابع آگاه در پنتاگون گفته اند نیروهای عملیات ویژه آمریکا جمعه شب و اوایل وقت شنبه اقدام به عملیاتی در شرق سوریه برای دستگیری ابو سیاف کردند.

اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای ویژه این کشور در عملیاتی در داخل خاک سوریه، ابوسیاف، یکی از رهبران ارشد گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) را کشته‌اند.

بنا بر اعلام پنتاگون این عملیات جمعه شب در شرق سوریه انجام شده است.

بیانیه وزارت دفاع آمریکا می‌گوید ابوسیاف در طراحی عملیات‌های داعش و همین طور فروش نفت و گاز و درآمدزایی برای این گروه نقش داشته است.

بنا بر این بیانیه ابوسیاف در جریان این عملیات با نیروهای ویژه آمریکایی درگیر شده است.

پیش از این گزارشی از عملیاتی مشابه در خاک سوریه توسط نیروهای آمریکایی منتشر نشده بود و به نظر می‌آید این اولین بار است که چنین حمله‌ای صورت می‌گیرد.

ام سیاف دستگیر شد

همسر ابوسیاف هم که به گفته پنتاگون مظنون به عضویت در داعش است، در این عملیات دستگیر شده است.

این بیانیه می‌گوید ام سیاف نقش مهمی در "فعالیت‌های تروریستی" این گروه داشته و احتمالا یک زن ایزدی را -که دیشب توسط کماندوهای آمریکایی آزاد شده- در اسارت خود داشته است.

کاخ سفید اعلام کرد این عملیات به دستور باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته است.

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در بیانیه‌ای گفت که این عملیات توسط نیروهای آمریکایی مستقر در عراق و در منطقه الامر در شرق سوریه صورت گرفته است.

به گفته پنتاگون هیچ یک از نیروهای آمریکایی در این عملیات آسیبی ندیده‌اند.

وزارت دفاع آمریکا این عملیات را "ضربه مهم دیگری" به داعش توصیف کرده است.

آمریکا رهبری ائتلافی را بر عهده دارد که در عراق و سوریه علیه داعش عملیات هوایی انجام می‌دهند، اما تا کنون گزارشی از عملیات زمینی نیروهای آمریکایی در داخل خاک سوریه منتشر نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
۰
۰
به درك
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها