در گفت و گو با جام جم آنلاین عنوان شد:

راهکارهای کاهش مصرف آب خانگی

وزیر نیرو با هشدار به مردم درباره تداوم خشکسالی و لزوم مدیریت مصرف آب، گفت: شرط جلوگیری از قطعی آب، کنترل مصارف از سوی مردم است.
کد خبر: ۷۹۷۶۴۲
هشدار درباره قطعی آب شهرها در تابستان

حمید چیت چیان گفت: همه هموطنان می‌ دانند که در سال‌ های اخیر دچار کاهش بارندگی بوده‌ ایم و منابع آب تجدیدپذیر ما کاهش پیدا کرده و متوسط درجه حرارت هم بالا رفته است.

وزیر نیرو خطاب به مردم با بیان اینکه در صرفه‌ جویی و مدیریت مصرف آب همکاری کنید، افزود: وزارت نیرو تمام توان خود را به کار خواهد گرفت تا آب قطع نشود و شهرها به وضعیتی نرسند که دچار قطعی آب شوند.

وی با اشاره به تداوم خشکسالی در کشور و محدودیت منابع آب افزود: این عوامل موجب افزایش تبخیر و کاهش منابع آبی شده، اما در عوض فعالیت‌ های وزارت نیرو برای استحصال آب و انتقال آن بسیار گسترده بوده است.

چیت چیان گفت: شرط لازم برای اینکه ما بتوانیم از قطعی آب جلوگیری کنیم این است که مردم مصارف خود را کنترل و محدود کنند و همه مردم در صرفه‌ جویی و مدیریت مصرف آب به وزارت نیرو کمک کنند.

وزیر نیرو افزود: این وزارتخانه تمام توان خود را به کار خواهد گرفت تا آب قطع نشود و شهرها به وضعیتی نرسند که دچار قطعی آب شوند.

چیت چیان درباره مشوق‌ های وزارت نیرو به کشاورزان و صنعتگران همکار برای کاهش مصرف برق در تابستان امسال گفت: ما از کشاورزان درخواست کرده‌ایم در صورت تمایل به اداره‌ های برق مراجعه و قراردادی را امضا کنند که هر روز ۴ ساعت از ساعت‌ های گرم روز موتور برق خود را خاموش کرده و آب از چاه استخراج نکنند تا در مابقی ساعت‌ ها برقی که برای کشیدن آب از چاه استفاده می‌کنند، برایشان رایگان حساب شود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها