محمد جواد ظریف در امروز (سه‌شنبه) از علی اکبر صالحی که شب گذشته تحت عمل جراحی قرار گرفت، عیادت و با وی در باره مسائل هسته ای شوخی کرد.
کد خبر: ۷۹۷۳۲۸
شوخی هسته ای ظریف با صالحی در بیمارستان

به گزارش ایسنا، دکتر علی اکبر صالحی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران عصر روز دوشنبه 21 اردیبهشت به دنبال یک روز پرکار دچار عارضه جسمانی شد و بلافاصله به بیمارستان منتقل شد و پس از معاینه و تشخیص پزشکان تحت عمل جراحی قرار گرفت.

وزیر خارجه کشورمان پیش از ساعت هفت صبح روز سه‌شنبه در بیمارستانی که صالحی در آن بستری است حاضر و از صالحی که در بخش مراقبت های ویژه قرار دارد عیادت کرد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی صبح روز سه شنبه به ایسنا گفت که "حال عمومی صالحی خوب و بهوش است".

همچنین افراد نزدیک و حاضر در بیمارستان از بگو بخند و شوخی هسته‌ای ظریف و صالحی هنگام عیادت خبر می دهند.

حضور داعش در 11 ایالت آمریکا

سناتور دمکرات و معاون کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا خواستار اقدامات جدی تر برای مقابله با داعش شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی ام اس ان بی سی؛ داینفاینستاین، درباره نقش رسانه‌های اجتماعی در تبلیغات گروه‌های تروریستی مانند داعش و القاعده گفت به باور من در حال حاضر، مساله تبلیغات کشتار در این رسانه‌ها جریان دارد و ما در موضعی قرار گرفته ایم که پیشتر هرگز قرار نداشتیم.

وی ادامه داد در حال حاضر داعش در یازده ایالت آمریکا حضور دارد و با القاعده بسیار متفاوت است. هدف داعش در آمریکا مبارزه با نیروهای ما نیست بلکه تلاش برای ایجاد یک خلافت جدید است. در این فرایند سر بریدن و تیراندازی کردن به سوی هر کسی که مذهبی متفاوت دارد یا با آنچه که آنان انجام می دهند مخالف است، اتفاق می افتد. این نیرویی است که ما پیشتر نظیرش را ندیده بودیم و باید به صورتی جدی خود را برای مقابله با آن آماده کنیم. این امر شامل استفاده از رسانه های اجتماعی نیز می شود.

آماده باش در یمن برای حمله به عربستان

نیروهای مسلح یمن از اعلام حالت فوق العاده و آمادگی برای حمله به همه مناطق عربستان به جز مکه و مدینه خبر داد.

به گزارش النشره، در آستانه آغاز آتش بس موقت در یمن و همچنین همزمان با تشدید حملات هوایی به صنعاء، نیروهای مسلح و امنیتی یمن در تمامی یگانهای نظامی، امنیتی و دفاعی به حالت آماده باش درآمده اند.

نیروهای مسلح یمن با انتشار بیانیه ای از آمادگی کلی نیروهای مسلح یمن برای مقابله با تجاوز اخیر به یمن توسط همه امکانات موجود خبر داد.

در این بیانیه تاکید شده است که همه مناطق و شهرهای عربستان به جز مکه و مدینه در تیر رس آتش نیروهای مسلح یمنی هستند.

نیروهای مسلح یمن همچنین درخصوص توطئه های داخلی و تحرکات مشکوک نظامی در داخل یمن هشدار داد.

در این بیانیه همچنین تاکید شده است که نیروهای دفاعی و زمینی یمن توانایی کافی برای وارد شدن به عمق مرزهای عربستان و همچنین مواجهه با واکنشهای تهاجمی ریاض را دارند.

سرنوشت سرکرده داعش

سایت دیلی بیست گزارش داد که سرکرده گروه تروریستی داعش پس از زخمی شدن در حمله ائتلاف در ماه مارس گذشته از شهر موصل در عراق به شهر الرقه در سوریه منتقل شد.

به گزارش سایت آمریکایی دیلی بیست به نقل از نیروهایی که از داعش جدا شده‌اند، نوشته است که ابوبکر البغدادی از ناحیه ستون فقرات و پای چپش به شدت آسیب دیده است و اکنون در شهر رقه‌ است.

شهر موصل مرکز استان نینوای عراق، بزرگترین شهر تحت کنترل داعش است و شهر رقه مرکز استانی به همین نام در سوریه پایتخت خلافت خودخوانده این گروه محسوب می‌شود که رهبران داعش همواره میان این دو مرکز استراتژیک گروه درحال رفت و آمد هستند.

در گزارش سایت دیلی بیست آمریکا آمده است که ابوبکر بغدادی همچنان می‌تواند برای اداره گروهش تصمیماتی اتخاذ کند اما آسیب‌های جسمانی وی "مجلس شورای" داعش را واداشته تا تصمیم نهایی در مورد انتخاب رهبری موقت را اتخاذ کند بگونه‌ای که این فرد بتواند میان محل‌های درگیری در سوریه و عراق رفت و آمد کند و همچنین بتواند به صورت روزانه سرکردگی این گروه را برعهده داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها