نابودی خودروهای پرنده در مرحله آزمایش

وقتی از آسمان خودرو می‌بارد

در کشور اسلواکی و در یک مراسم آزمایشی، یک خودروی دارای قابلیت پرواز با سانحه روبرو شده و به زمین سقوط کرد تا این پروژه پیش از شروع رسمی، با سوال‌های بسیاری روبرو شود.
کد خبر: ۷۹۷۲۷۴
وقتی از آسمان خودرو می‌بارد

جام جم کلیک: در تمامی فیلم‌هایی که در دهه نود ساخته شده و آینده بشر را نشان می‌دادند، خودروهای انسان‌ها در میان زمین و هوا شناور بودند و تقریبا خیابان‌ها به مسیرهای آسمانی تغییر یافته‌اند؛ البته این پیش‌بینی تا رسیدن به مرحله عملی شدن، راه فراوانی را در پیش روی خود دارد ولی فرایند طراحی ماشین‌هایی که بتوانند علاوه بر روی زمین، در آسمان نیز پرواز کنند، از چندی پیش آغاز شده است و حتی پیشرفت این پروژه‌ها به اندازه‌ای بوده است که برخی از آن‌ها به مرحله پرواز آزمایشی نیز رسیده‌اند.

یکی از محصولاتی که در این زمینه ساخته شده است، AeroMobil نام دارد و به تازگی شاهد نخستین پرواز آزمایشی آن در کشور اسلواکی بودیم که البته این آغاز، پایان چندان خوشی نداشت زیرا چند دقیقه پس از شروع پرواز، کنترل خودرو از دست راننده خارج شده و ماشین مورد نظر با سرعتی بسیار زیاد به زمین سقوط کرد.

البته راننده یا خلبان این خودرو به موقع توانست با کمک چتر نجات خود از ماشین خارج شده و جان خود را نجات بدهد ولی همانطور که در تصویر می‌بینید، شرایط این خودرو بعد از سقوط چندان مطلوب نبوده و تقریبا چیزی از آن باقی نمانده است. شرکت سازنده AeroMobil اعلام کرده است که این موارد از ذات آزمایش نشات می‌گیرند و مسلما پیش‌بینی حوادث احتمالی در آزمایش‌ها و روبرو شدن با آن‌ها موجب می‌شود تا شاهد حادثه در محصول نهایی نباشیم ولی این گفته‌ها نمی‌تواند ترسی که حوادث این‌چنینی در مخاطبان ایجاد می‌کند را از بین ببرد و به نظر می‌رسد که هنوز جهان مهیای پذیرش خودروهای پرنده نیست.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها