سه مرد که با انگیزه سرقت خودرو، راننده‌ای را کتک زده بودند با مرگ مرد سالخورده به اتهام قتل دستگیر شدند.
کد خبر: ۷۹۷۲۱۱
قتل پیرمرد برای سرقت خودروی نیسان

به گزارش جام‌جم، ساعت 8 و 45 دقیقه صبح 14 اردیبهشت امسال مرد راننده‌ای هنگام عبور از جاده گالیکش مرد سالخورده‌ای را در حاشیه جاده مشاهده کرد. او که به موضوع مشکوک شده بود به سمت مرد سالخورده رفت و دریافت او بشدت کتک خورده است.

پس از انتقال مرد سالخورده به بیمارستان تلاش پزشکان برای نجات جان او آغاز شد، اما مرد ناشناس به دلیل شدت جراحات به کما رفته بود. ماموران پس از اطلاع از این ماجرا تحقیقات خود را آغاز کرده و برای شناسایی هویت پیرمرد به بررسی محتویات جیب او پرداخته و یک قبض بانکی پیدا کرده که از طریق آن هویت مصدوم شناسایی شد.

ساعاتی بعد پسر این مرد با حضور در بیمارستان و شناسایی پدرش به پلیس گفت: پدرم با خودروی نیسان باربری می‌کند. شامگاه 13 اردیبهشت با خانه‌مان تماس گرفت و خبرداد که می‌خواهد موتورسیکلت مردی را به باغ او در شهرستان گالیکش منتقل کند و پس از آن به خانه باز می‌گردد، اما دیگر بازنگشت.

ماموران با احتمال این که مرد60 ساله در دام سارقانی گرفتار شده، مشخصات خودروی وی را در اختیار گشت‌های انتظامی قرار داده و از آنها خواستند به محض مشاهده خودرو آن را متوقف کنند.

همزمان با شروع تحقیقات ماموران به بررسی آخرین مکالمه ‌های پیرمرد پرداخته و متوجه شدند او آخرین بار با مردی به نام محمد تلفنی صحبت کرده که با کشف این سرنخ، محمد شناسایی و دستگیر شد.

متهم با انتقال به پلیس آگاهی شهرستان گنبد کاووس اعتراف کرد نقشه این دزدی خشن را طراحی و آن را با کمک برادرش سعید و دوستش عملی کرده است.

سارق خشن در اعترافاتش گفت: برادرم خودروی نیسانی داشت که فرسوده شده بود. به دلیل این‌که پولی برای تعویض آن نداشت، تصمیم به سرقت خودروی نیسانی گرفتیم تا با آن کارهایش را انجام دهد. پس از شناسایی پیرمرد، با همدستی برادرم و یکی از دوستانم، نقشه سرقت را اجرا کردیم. به بهانه انتقال موتورسیکلت به باغ، راننده را فریب داده و به محلی خلوت کشاندیم. بعد هم برادرم با چوبدستی چند ضربه به سرش زد و خودرو را سرقت کردیم.

سرهنگ محمدعلی عسگری، فرمانده انتظامی شهرستان گنبد کاووس استان گلستان در این باره به جام‌جم گفت: با اعتراف متهم، ماموران به محل نگهداری خودروی سرقتی اعزام شده و آن را کشف کرده و در ادامه عملیات پلیسی هردو متهم فراری را دستگیر کردند.

متهمان با انتقال به پلیس آگاهی بازجویی شده که سعید به مشارکت در سرقت و کتک زدن مرد 60 ساله با چوبدستی اعتراف کرد.

وی یاد آور شد: آنها با قرار قانونی روانه زندان شدند. این در حالی است که با گذشت یک هفته از وقوع حادثه مرد سالخورده یکشنبه تسلیم مرگ شد و پرونده در اختیار کارآگاهان ویژه قتل قرار گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها