کشتی نجات، حامل کمک‌های انساندوستانه هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، دیشب اسکله شهید رجایی بندر عباس را به سمت سواحل یمن ترک کرد.
کد خبر: ۷۹۷۲۰۱
کشتی نجات، راهی یمن شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، قرار است کشتی نجات در مدت حدود 12 روز مسیر خلیج فارس ـ دریای عمان ـ اقیانوس هند ـ خلیج عدن را طی کند و پس از عبور از تنگه باب المندب وارد دریای سرخ شده و در نهایت در بندر الحدیده یمن محموله کمک‌های انسان دوستانه خود را تخلیه کند. کشتی نجات حامل 2500 تن کمک‌های انساندوستانه هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به مردم مظلوم و بی‌دفاع یمن است.

واکنش تهران به گام خطرساز آنکارا

وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران، ورود نخست‌وزیر ترکیه به خاک سوریه به بهانه «زیارت قبر سلیمان شاه» را گامی خطرناک برای منطقه خواند.

به گزارش اداره کل امور دیپلماسی وزارت خارجه، مرضیه افخم، سخنگوی وزارت خارجه در این زمینه گفت: این اقدام می‌تواند اوضاع را به سمت پیچیدگی بیشتر سوق دهد.

افخم با تاکید بر لزوم احترام به حاکمیت کشورها افزود: متاسفانه برخی کشورها درباره روند تحولات و شرایط منطقه، اشتباهات محاسباتی دارند.

احمد داوود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه روز یکشنبه از مقبره تاریخی سلیمان شاه در محل جدیدش در خاک سوریه دیدن کرد. این مقبره در 200 متری مرز ترکیه در داخل خاک سوریه قرار دارد.

توصیه‌های هاشمی به رئیس جدید کمیته امداد

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سوابق مباحث مربوط به تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در شورای انقلاب و تخصیص یک روز پول نفت کشور به فقرا گفت: کمیته امداد میراث امام راحل در جامعه است که الحمدلله در طول سال‌های پس از انقلاب از لحاظ کمی و کیفی رشد داشته است.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار پرویز فتاح سرپرست جدید کمیته امداد امام خمینی(ره)، کمک به تحصیل فرزندان خانواده‌های نیازمند و توانمندسازی خانواده‌ها را از طرح‌های بسیار خوب و مثمرثمر کمیته امداد دانست.

اقدام عجیب معاون فرهنگی ارشاد

خبرگزاری فارس نوشت: در حالی که غرفه انتشارات حیان با مدیریت مهدی خزعلی از فعالان فتنه در نمایشگاه کتاب به دستور مسئولان اجرایی نمایشگاه، تعطیل شده و همگان بر تخلف وی اذعان دارند اما این شخص همچنان در محل غرفه‌اش حضور دارد.

این گزارش افزوده است: همزمان با این اتفاقات، معاون فرهنگی وزیر ارشاد در اقدامی عجیب با گل و شیرینی به دفتر انتشارات «حیان» رفته و بابت تعطیل شدن غرفه وی عذرخواهی کرده است. وی حتی قول داده تمام خسارت‌های وی را از طرف وزارت ارشاد جبران کند.

بر اساس این گزارش، سایت انتشارات حیان با درج یادداشتی درباره این اقدام نوشته است: «وی (معاون فرهنگی وزیر ارشاد) امروز با دسته گل و شیرینی به دفتر انتشارات حیان رفته و به دلیل اشتباه سیستم نمایشگاه عذرخواهی کرد و از دکتر مهدی خزعلی خواست به اعتصاب غذایش پایان دهد و تضمین کرد تمامی خسارات را جبران کنند.

معاون وزیر ارشاد گفت: با توجه به این که اشتباه از سیستم نمایشگاه بوده است، خسارات موسسه حیان را دین وزارت ارشاد دانسته و بدون فوت وقت تمام و کمال جبران می‌کنیم.»

ادامه بازتاب‌ «تحلیل شخصی» آشنا

واکنش‌ها به اظهارات اخیر حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهور که به گفته خودش یک تحلیل شخصی بوده است، همچنان ادامه دارد و در تازه‌ترین واکنش، دیروز وزیر کشور مجبور شد درباره این اظهارات موضعگیری کند.

ماجرا به مصاحبه آشنا با یکی از نشریات برمی‌گردد که وی در آنجا گفته بود «برخی از سفرهای استانی برای تیم رئیس‌جمهور روشن کرد که برخلاف تصور اولیه، بعضی از استانداران توانایی کافی برای اداره استان را ندارند. لذا تغییرات در دولت اتفاق خواهد افتاد؛ هم در سطح وزرا و هم در سطح استانداران.

پس از این‌که این اظهارات مشاور رئیس‌جمهور به سوژه رسانه‌ها تبدیل و در سطح گسترده‌ای به آن پرداخته شد، وی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: «من به مثابه یک تحلیلگر سیاستگذاری عمومی، به پرسش‌ها پاسخ دادم و تحلیل خود را از روندهای جاری و آتی در سیاست داخلی بیان کردم.» اما بازتاب‌ سخنان وی دیروز هم ادامه یافت و خبرنگاران از وزیر کشور در این باره سوال کردند که البته عبدالرضا رحمانی‌فضلی گفت هم‌اکنون تغییر استانداران در دستور کار نیست.

اگرچه آشنا که مسئولیت مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری را به عهده دارد در مطلب توضیحی خود تاکید کرده: «اگر تغییری هم در راه باشد خبر آن را مسئول مرکز بررسی‌های استراتژیک اعلام نمی‌کند» اما بدیهی است فردی در جایگاهی چون مشاور رئیس‌جمهور باید جوانب اظهارات خود را در نظر بگیرد و انتظار نداشته باشد اظهارات وی فقط از نگاه کارشناسی، مورد تحلیل قرار گیرد.

مایکل لدین: باید در ایران ناآرامی ایجاد کنیم

«مایکل لدین» مشاور اسبق امنیت ملی و یکی از چهره‌های سرشناس محافظه‌کاران آمریکایی که از او به عنوان یکی از حامیان انقلاب‌های رنگی یاد می‌شود، با انتشار یادداشتی در نشریه «ویکلی استاندارد»، نوشت: واشنگتن باید به دنبال ایجاد ناآرامی در ایران باشد.

به گزارش فارس، وی که پیش از این هم بارها از توسل به اقدام نظامی یا ایجاد انقلاب رنگی در ایران حمایت کرده، مدعی شده است که زمینه‌های بروز ناآرامی در ایران وجود دارد. وی ادعا کرده است که ایران اکنون در مرحله‌ای است که به آن «وضعیت پیش از انقلاب» گفته می‌شود.

وی با بیان این‌که ساختار اطلاعاتی آمریکا در گزارش‌های خود چنین تصویری از ایران ارائه نکرده و واشنگتن نیز گوش شنوایی برای این مساله ندارد، نوشته است: «به هر حال، حمایت غرب از تغییر رژیم، که از مدت‌ها قبل معقول‌ترین و ستوده‌ترین سیاست در قبال ایران به شمار می‌رود، بار دیگر به هرکسی که می‌خواهد گامی بلند در مسیر یک سیاست معقول بردارد، چشمک می‌زند.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
۰
۰
كاش به جای ارسال یمن برای بیماران نیازمند كشور ارسال میشد
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها