استقبال‌ کارشناسان اقتصادی از بیانات مقام معظم رهبری

گره منابع اقتصاد مقاومتی باز شدنی است

نقشه راه اقتصاد مقاومتی براساس چارچوب ها و راهکارهای تبیین شده به عنوان راهبرد کلان مورد تاکید حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب، در دسترس برنامه ریزان و کارشناسان قرار گرفت.
کد خبر: ۷۹۷۰۰۲
نقشه راه اقتصاد مقاومتی در دسترس برنامه ریزان قرار گرفت

از زمان ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و برگزاری جلسه تبیین این سیاست ها در اسفندماه سال 92 در حضور رهبر انقلاب بیش از یک سال می گذرد.

حضرت آیت الله خامنه ای در این جلسه متذکر شدند که «سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی» با سیاستهای کلی که پیش از این در زمینه های مختلف، ابلاغ شده است متفاوت است و در این سند، علاوه بر نقشه ی راه، شاخص های درستْ پیمودن راه نیز مطرح شده است.

پایگاه اطلاع رسانی KHAMENEI.IR به مناسبت تأکید اخیر رهبر انقلاب بر این موضوع، مجموعه ی بیانات رهبر انقلاب درباره ی اقتصاد مقاومتی را در قالب دو نمودار درختی و بر اساس 25 بیانات و متن ابلاغیه سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی مرور کرده که در نمودار اول «ارکان اقتصاد مقاومتی» و در نمودار دوم «سیاستهای کلی» آن به روش درختی طبقه بندی شده است.

رهبر معظم انقلاب در سال های اخیر بارها بر «اقتصاد» و «جنگ اقتصادی» که دشمنان در راستای مقابله با پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در پیش گرفته اند، تاکید و راهکارهای مقابله با آن را نیز گوشزد کرده اند.

مقام معظم رهبری با آگاهی کامل از جنگ اقتصادی دشمن و اهداف تشدید فشارها و تحریم ها علیه ایران، همواره تلاش کردند، به ارائه برنامه ها و الگوهای مناسب جهت مقابله با این فشارها بپردازند. با توجه به تشدید فشارها و تحریم های دشمنان، یکی از راه های عبور از مقطع حساس و سرنوشت ساز کنونی جدی گرفتن اقتصاد مقاومتی است.

اقتصاددانان در تعریف این راهبرد می گویند: اقتصاد مقاومتی در رویارویی و تقابل با اقتصاد وابسته و مصرف کننده قرار می گیرد که منفعل نیست و در مقابل اهداف اقتصادی سلطه ایستادگی می کند، سعی در تغییر ساختارهای اقتصادی موجود و بومی سازی آن براساس جهان بینی و اهداف دارد. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها