سیستم را با آنتی ویروس اسکن کردم و پس از آن با دوبار کلیک کردن روی درایوها و پوشه‌ها، خطای اجرای برنامه‌ (error) در ویندوز لپ‌تاپم نمایش داده می‌شود.
کد خبر: ۷۹۶۷۹۳
پرسش و پاسخ: نمایش خطا هنگام ورود به پوشه‌ها

سید محمد همایونی از خلخال: با دوبار کلیک کردن روی درایوها و پوشه‌ها، خطای اجرای برنامه‌ (error) در ویندوز لپ‌تاپم نمایش داده می‌شود. این مشکل بعد از اتصال یک mp3 player ویروسی به لپ‌تاپم به‌وجود آمد. البته تا سیستم را به‌صورت کامل با آنتی‌ویروس اسکن و ویروس‌کشی نکرده بودم، مشکلی وجود نداشت. اما بعد از شناسایی چند ویروس و حذف آنها، این مشکل به‌وجود آمد. با استفاده از راست کلیک و open به داخل فولدرها و درایوها دسترسی دارم. همچنین مشکل دیگر اضافه شدن یک مورد به فهرست راست کلیک روی فولدر با نام CMD است. فایل Autorun.inf از درایو ویندوز حذف نمی‌شود ولی از درایوهای دیگر حذف شد.

پاسخ کلیک: مشکل شما دقیقا به عملکرد همان بدافزارهایی مرتبط است که اکنون از رایانه‌ شما حذف شده‌اند. این بدافزارها علاوه بر اضافه کردن فایل‌های اتوران به درایوهای رایانه‌ شما با تغییر در رجیستری ویندوز، از سیستم‌عامل می‌خواهند با دوبار کلیک کردن روی پوشه‌ها، فایلی را نیز اجرا کند و اکنون آن فایل وجود ندارد و شما با پیغام خطا مواجه می‌شوید.

برای رفع این مشکل می‌توانید فایل زیر را دانلود کنید و پس از استخراج آن از حالت فشرده، همه فایل‌های رجیستری موجود در آن را با دوبار کلیک یا انجام عملیات راست کلیک و انتخاب گزینه‌ merge به رجیستری اضافه کنید. به‌این ترتیب گزینه‌های پیش‌فرض برای اجرای تمام فایل‌های ویندوزی شما اصلاح می‌شود. (فایل Default_Folder.reg برای اصلاح دسترسی به پوشه‌ها کاربرد دارد)

http://bit.ly/1AaUSJi

در ادامه به لینک زیر بروید و برنامه‌ AutoRunExterminator را دانلود و اجرا کنید. با اجرای این برنامه همه فایل‌های اتوران موجود در درایوهای شما حذف می‌شوند.

http://bit.ly/1QEHyHz

در پاسخ به بخش دوم پرسش و اضافه شدن گزینه‌ CMD به منوی راست کلیک ماوس نیز پیشنهاد می‌کنیم روی این گزینه کلیک نکنید. (ممکن است برای هدایت به اجرای فایل بدافزار ایجاد شده باشد) چنانچه قصد دارید آن را حذف کنید از برنامه‌های مدیریت کلیک راست همچون ShellMenuView کمک بگیرید.

چنانچه مشکلتان رفع شد می‌توانید در بخش نظرات همین مطلب، سایر کاربران را نیز مطلع کنید

آیا شما برای این پرسش، پاسخ مناسب‌تری دارید؟ خوشحال می‌شویم پاسخ پیشنهادی خود را در بخش نظرات در اختیار سایر کاربران قرار دهید

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
همایونی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
۰
۰
به نام الله
با سلام
در ابتدا بخاطر راهنمایی ارزشمند شما دوستان كلیكی كمال تقدیر وتشكر را دارم
بله با توجه به راهنمایی های شما مشكل اینجانب حل گردید
البته یادآوری چند نكته برای دوستانی كه دچار این مشكل شده اند و می خواهند از این روش استفاده كنند ضروری می باشد
در هنگام اجرای فایل های ریجستری تك تك فایل ها رو به طور جداگانه اجرا و merg كنید تا مشكلتون حل شه وگرنه مشكلتان به شكل سابق پابرجا خواهد بود
و اینكه بعد از merg كردن دیگه نیاز به مدیریت راست كلیك ندارید مشكل دو و سوم خود بخود حل میشه
با تشكر
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها