مجید قناد از تجربه‌های حضور در شبکه‌های مجازی می‌گوید:

دلم به حال سرگردان شدن بچه‌ها می‌سوزد

الان چه می‌کنند؟

عمویی که پیر نمی‌شود

عمو قناد در شصت‌و‌یک سالگی شبیه به همان مجری سرحال و پرانرژی 30 سال پیش است. چهره ظاهری مجید قناد در طول این سی سال عوض نشده تا جایی که همه از او می‌پرسند عموی عزیز! شما چرا هیچ وقت پیر نمی‌شوید.
کد خبر: ۷۹۶۴۰۸
عمویی که پیر نمی‌شود

خبرنگارانی که پای صحبتش می‌نشینند به دنبال پاسخ این معما می‌گردند که راز جوان ماندنش در چیست. این سوال و جواب بارها و بارها در قالب تیتری جذاب در سایت‌های خبری منتشر شده است: «عمو قناد راز جوان ماندنش را فاش کرد». مجید قناد معمولا در پاسخ به این سوال به ارتباط صمیمانه‌اش با بچه‌ها اشاره می‌کند و این‌که دنیای زیبای کودکان به او انگیزه و نشاط می‌بخشد.

مجید قناد جزو اولین مجریانی است که لفظ عمو را برای خودش انتخاب کرد. در زمانی که تلویزیون این همه خاله و عمو نداشت، او نخستین فردی بود که به عنوان یک مجری و بازیگر برای بچه‌ها برنامه سازی کرد. آن زمان مجری‌ها قبل و بعد از برنامه کودک می‌آمدند و در کنار اعلام برنامه کمی هم با بچه‌ها حرف می‌زدند. اما عمو پورنگ داخل استودیو حرکت داشت و بچه‌ها را در موقعیت بازی و سرگرمی قرار می‌داد.

قناد برنامه «از مدرسه تا مدرسه» را سال 63 به تلویزیون آورد. همان برنامه‌ای که دانش‌آموزان در حالی که لباس فرم مدرسه را بر تن داشتند در آن شرکت می‌کردند. اگر یادتان باشد قناد با لحنی سوالی امتیازات بچه‌ها را می‌شمارد و می‌گفت: «سه و چهار و هشت؟ و پنج، و چهارده؟...». او تکیه کلام‌های دیگری هم داشت که بعدها در برنامه طنز خنده بازار هم دستمایه شوخی قرار گرفت. مثلا «دست و جیغ و هورا» و «یه برنامه ببینیم» و...

قناد از سال 63 که همکاری با شبکه دو را آغاز کرد تا سال 92 حضور فعال و مستمری در تلویزیون داشت. او در کنار عموهای فتیله‌ای گروهی را تشکیل داد که عمرش دراز نبود. سبک اجرای قناد و فتیلیه‌ای‌ها با هم تفاوت داشت و به همین دلیل آنها نتوانستند در کنار هم دوام بیاورند. از حدود دو سال پیش تا کنون عموقناد هیچ برنامه‌ای در تلویزیون نداشته است. مدیران تلویزیون تمایل زیادی به بازگشتش دارند و می‌گویند که آقای قناد باید نفس تازه کند و بتواند با شکل، محتوا و حرف تازه‌ای برای بچه‌ها دوباره به تلویزیون بیاید.

قناد این روزها در شبکه اینستاگرام بسیار فعال است و عکس‌هایی خاطره انگیز و قدیمی را منتشر می‌کند. اجرای جنگ‌های کودکانه در تهران و شهرستان‌ها از دیگر مشغله‌های کاری این روزهای عموقناد است.

چمدان (ضمیمه آخر هفته روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها