حضور در فضای مجازی به ویژه شبکه‌های اجتماعی برای بسیاری از صنایع به یک پل ارتباطی برای تعامل با مشتریان و مخاطبان تبدیل شده است.
کد خبر: ۷۹۶۳۹۹
خرید و فروش ملک در شبکه‌های اجتماعی

به گزارش جام جم کلیک: با توجه به مطالعات انجام شده توسط مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت، ضریب نفوذ اینترنت در بین ایرانیان بیش از 53درصد محاسبه شده، به روایتی، حدود 40 میلیون ایرانی به فضای مجازی دسترسی دارند. هرچند هنوز شیوه‌های استفاده از اینترنت برای سهولت زندگی روزمره برای مردم ایران چندان مرسوم نیست و بیشتر مردم وقت خود را در شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های تفریحی سپری می‌کنند، اما شاید همین مساله شبکه‌های اجتماعی را به یک فرصت اقتصادی برای ایرانیان تبدیل کرده است.

فضایی چون اینستاگرام علاوه بر سرگرمی و ارتباط با دوستان به فضایی برای تبلیغات یا توسعه فروش شرکت‌‌های مختلف در حوزه‌های مختلف تبدیل شده است. بازار مسکن هم از این قاعده مستثنی نبوده و فعالان این حوزه اقتصادی نیز سعی کرده‌اند از این پتانسیل استفاده کنند.

طبق پژوهشی که توسط اتحادیه املاک آمریکا و گوگل انجام شده است ضریب نفوذ اینترنت در آمریکا 74 درصد است و بیش از 90 درصد از این تعداد پیش از اقدام به خرید یا اجاره خانه جستجوی خود را از اینترنت آغاز می‌کنند. هنوز اطلاعات دقیقی درباره میزان استفاده ایرانیان از خدمات جستجوی آنلاین ملک در دسترس نیست اما با جستجوی چند کلمه خانه، مسکن و املاک در اینستاگرام یا فیس بوک صفحات بسیاری درباره خرید، فروش یا اجاره ملک پیدا خواهد شد.

در یک بررسی محدود‌ بیش از 50 صفحه مختلف فارسی در اینستاگرام در زمینه مشاوره ،خرید و فروش ملک در شهرهای مختلف ایران به‌ویژه شهرهای چون تهران، تبریز، مشهد و کیش وجود دارد. برخی از گمانه‌زنی‌ها بر اساس میزان دریافت نرم‌افزار اینستاگرام در کافه بازار نشان می‌دهد که حدود پنج میلیون ایرانی در اینستاگرام فعال هستند واین رقم فرصت مناسبی برای ارائه محصولات و خدمات در این حوزه است.

منبع: خبرآنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها