در فاصله ۱۳.۱ میلیارد سال نوری

دورترین کهکشان کیهانی شناسایی شد

ستاره شناسان موفق به شناسایی و کشف دورترین کهکشان جهانی در فاصله ۱۳.۱ میلیارد سال نوری شدند ، کهکشانی که تاکنون دیده و شناسایی نشده بود.
کد خبر: ۷۹۵۷۲۰
دورترین کهکشان کیهانی شناسایی شد

تصویری که مشاهده می کنید متعلق به یک کشف مهم است که ستاره شناسان را از چگونگی آغاز فعالیت یک کهکشان که تاکنون دیده و کشف نشده بود، آگاه می سازد.

این کهکشان در گذشته نیز توسط تلسکوپ های هابل و «Splitzer» شناسایی شده بود اما اکنون فاصله آن کشف شده تا بتوان از چگونگی شکل گیری کهکشان ها در دوران کودکی جهان اطلاعات جدیدی را در اختیار داشت.

کارشناسان از این ستاره با عنوان دورترین کهکشانی یاد می کنند که تاکنون شناخته شده است.

ستاره شناسان معتقدند کهکشان های بزرگ در تاریخ ابتدایی جهان وجود داشته اند و این کهکشان ها دارای ویژگی های متفاوتی نسبت به کهکشان های امروزی هستند.

ستاره شناسان معتقدند، رنگ های متفاوتی که از تصاویر کهکشان های اولیه مانند تلسکوپ «Splitzer» را در اختیار دارند، می توانند شواهدی از شکل گیری ستارگان عظیمی باشند که با گاز اولیه حاصل از این کهکشان ها حاصل شده اند.

ستاره شناسان معتقدند رکورد دورترین کهکشان جهان مدت زمان زیادی در اختیار این کهکشان جدید نخواهد بود زیرا در سال ۲۰۱۸ میلادی تلسکوپ متفاوت «جیمز وب»به فضا فرستاده خواهد شد که می تواند اطلاعات بیشتری را در رابطه با کهکشان های جدید یا شناسایی اجرام متفاوت را در اختیار کارشناسان فضایی قرار دهد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها