سنای آمریکا با 98 رای موافق و تنها یک رای مخالف طرح نظارت کنگره بر توافق هسته‌ای با ایران را بدون افزودن متمم تصویب کرد.بر این اساس سناتورها قادر خواهند بود این توافق را مورد بررسی قرار دهند.
کد خبر: ۷۹۵۷۱۸
سنای آمریکا طرح نظارت بر توافق هسته‌ای را تصویب کرد

به گزارش پایگاه خبری کنگره آمریکا (هیل) با تصویب این طرح در صحن کنگره سناتورها قادر خواهند بود تا پس از توافق هسته‌ای با ایران و تحویل آن توسط باراک اوباما به کنگره ظرف مدت پنج روز طی یک بازه زمانی سی روزه این توافق را مورد بررسی قرار دهند.

تام کاتن، سناتور جمهوری‌خواه تنها کسی بود که به تصویب این طرح رای مخالف داد. او دلیل مخالفتش را معرفی نکردن توافق هسته‌ای ایران به کنگره به عنوان یک قرارداد دانست. هم‌چنین باربارا باکسل، سناتور جمهوری‌خواه کالیفرنیا نیز در این رای‌گیری شرکت نکرد.

پس از تصویب این طرح سناتور باب کورکر، رییس کمیته روابط خارجی کنگره اظهار کرد: که تصویب این طرح به کنگره کمک می‌کند تا در مساله هسته‌ای ایران قدرت را از اوباما پس بگیرد.

جان بوینر، سناتور جمهوری‌خواه ایالت اوهایو نیز در این باره گفت: تصویب این طرح توسط سناتورهای هر دو حزب (دموکرات و جمهوری‌خواه) به کنگره اطمینان می‌دهد که سناتورها در بررسی و نظارت بر توافق هسته‌ای با ایران نقش مهمی خواهند داشت.

او ادامه داد: از سنا و هم‌چنین باب کورکر برای تلاشی که در تصویب این طرح انجام دادند تشکر می‌کنم. رییس‌جمهور نیز پیش‌تر اعلام کرده است که این طرح را امضا خواهد کرد اما در صورتی که متمم‌هایی به آن اضافه شود ممکن است توافق هسته‌ای با ایران را به خطر بیندازد که البته ما نیز مخالف چنین اقدامی بودیم و این طرح بدون افزودن هیچ گونه متممی به تصویب رسید. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها