سطرهایی برای صدای ساز و زمزمه‌های آواز عثمان محمدپرست

نوای «نوایی» خاموش نمی‌شود

جام جم نوا: محمد عثمان محمد پرست از اساتید برجسته موسیقی مقامی خراسان از مدتی پیش بخاطر بیماری در بیمارستان مهر مشهد بستری است.
کد خبر: ۷۹۵۶۷۴
عیادت معاون وزیر ارشاد از استاد محمدپرست

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی روز پنجشنبه به نقل از علی مرادخانی گزارش داد: از اینکه استاد محمدپرست در وضعیت جسمی مناسبی قرار دارند بسیار خوشحال هستم.

وی با تاکید بر اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیر وضعیت سلامت استاد محمدپرست است افزود: این هنرمند از دوستان قدیم من است که از سال 59 وی را می شناسم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گفت: قصد داریم برنامه ای ویژه به منظور تجلیل از بزرگان حوزه موسیقی مقامی ایران در تالار وحدت تهران برگزار نماییم.

وی افزود: امیدواریم با برگزاری این مراسم بتوانیم گلچینی از بزرگان را داشته باشیم که بطور قطع یکی از ستاره های حاضر در آن مراسم عثمان محمد‍ پرست خواهد بود.

عثمان محمدپرست استاد دوتار نواز موسیقی مقامی به علت سکته در بیمارستان مهر بستری شده است.

محمدپرست همچنین دیر زمانی است که دارای فعالیتهای خیرخواهانه در حوزه مدرسه سازی می باشد. او از موسسان جامعه یاوری فرهنگی به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی مدرسه ساز در ایران بوده است.

این هنرمند عرصه موسیقی همراه با مجتبی کاشانی و نیکول فریدنی این سازمان را بنا نهاده و در طی سالها فعالیت توانسته 600 مدرسه را در مناطق محروم کشور بنا نهد.

عثمان محمدپرست آثار مطرح و معروفی دارد که مهمترین آنها 'مقام نوایی از اشعار طبیب اصفهانی' می باشد و با پنجه سحرآمیزش از چاوشی و سرحدی گرفته تا دیگر مقامهای این دیار اجراهای گوناگونی را درعین وحدت آفریده است. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها