بررسی تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی در مناظره تلویزیونی

توکلی: نمی توان خاطر جمع بود که صاحب قدرت مجرم شناخته شود

نمایندگان مجلس، مسوولین و صاحبنظران با حضور در برنامه مناظره روز جمعه به بررسی مبارزه جدی و موثر با مفاسد اقتصادی خواهند پرداخت.
کد خبر: ۷۹۵۶۴۸
تشکیل سازمان مبارزه با فساد؛ موضوع مناظره این هفته

با گذشت 14سال از فرمان 8 ماده ای رهبر معظم انقلاب برای مبارزه با فساد، مساله فساد اقتصادی هنوز در کشور جریان دارد و پرونده فسادهای بزرگ سال های اخیر، رهبری و مردم را مکدر کرده است. قوه قضائیه و دولت معتقدند برای مبارزه جدی با فساد، دستگاه های موجود کافی هستند اما جمعی از نمایندگان مجلس از جمله ریاست قوه مقننه، ساختارهای موجود را برای مبارزه جدی با فساد و تامین نظر رهبری و مردم برای ریشه کنی فساد ناکارآمد می دانند و معتقدند برای مبارزه موثر وجدی با فساد، باید سازمان جدید و فرا قوه ای ایجاد شود؛ مناظره ضمن ارائه اشکال های دوطرف، مطالبه رهبری و مردم را از مسوولان سه قوه مبنی بر مبارزه موثر و علمی با فساد طرح و پیگیری می کند.

محوری ترین بحث شصت و نهمین برنامه این خواهد بود که:" برای مبارزه جدی و موثر با مفاسد اقتصادی آیا ساختار موجود(ستاد و دادسرای ویژه) کفایت می کند و یا تاسیس سازمان جدیدی لازم است؟"

سوال نظرسنجی این هفته عبارت است از: به نظر شما برای مبارزه با مفاسد اقتصادی، وجود کدام گزینه ضروری تر است؟ 1- عزم و اراده مسوولان 2- سازمان مبارزه با فساد

مخاطبان می توانند با ارسال عدد گزینه موردنظر به 300001 در بحث این برنامه مشارکت کنند.

برنامه مناظره به تهیه کنندگی علیرضا اسکندری روز جمعه 18 اردیبهشت ماه ساعت 17به روی آنتن شبکه یک سیما خواهد رفت. (روابط عمومی رسانه ملی )

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها