همسرم می‌گوید قصد خیر و کمک دارم

مشکلی در خانه: ارتباط تلفنی شوهر با خانم غریبه

جام جم سرا- شوهرم به دور از چشم من با خانمی ارتباط تلفنی دارد، البته به قصد کمک؛ من زندگی‌ام را دوست دارم ولی با این مسئله نمی‌توانم کنار بیایم. به همین دلیل هم دچار مشکل شده‌ایم.
کد خبر: ۷۹۴۷۷۸
مشکلی در خانه: ارتباط تلفنی شوهر با خانم غریبه

پاسخ مشاور: بهتر بود درباره اینکه چطور به این مسئله پی بردید توضیح بیشتری می‌دادید؛ بخصوص آنکه گفته‌اید این موضوع از شما پنهان بوده است. اگر چنین است چگونه متوجه آن شده‌اید و چرا این موضوع باعث اختلاف شما و همسرتان شده است؟
اطلاعات ناقص و از طرفی متناقض به حل مشکل شما کمکی نخواهد کرد. با این حال شایسته است برای حفظ زندگیتان تلاش کنید و آرامش از دست رفته‌تان را بازگردانید.


محیط خانه را متشنج نکنید

همان طور که می‌دانید در محیط متشنج نه تنها مشکلی حل نخواهد شد بلکه دامنه مشکلات به دیگر جوانب زندگی نیز رخنه کرده و شما را در حل آن گیج خواهد کرد بنابراین سعی کنید ابتدا محیط خانه را برای خود و همسرتان آرام کنید. پس از آن، می‌توانید به مطرح کردن موضوع و حل آن اقدام کنید.
ابتدا موضوع را بخوبی بررسی کنید. شما به عنوان همسر و شخصی که بیشترین حقوق را دارد در جایگاهی هستید که باید برای آینده زندگیتان نگران باشید و با توجه به اینکه به زندگی مشترکتان علاقه دارید باید درایت بیشتری در حل این موضوع به خرج دهید.


از همسرتان بخواهید شما را در جریان بگذارد

زندگی مشترک زمانی معنا و مفهوم می‌یابد که زن و شوهر در کنار یکدیگر و با رسیدن به تفاهم و توافق، دست به عملی کردن تصمیماتشان بزنند. بنابراین می‌توانید از همسرتان بخواهید با در جریان گذاشتن شما در مراحل کمک رسانی به آن شخص دیگر، شما را نیز در روند اجرای تصمیمات قرار دهد. حتی این اختیار می‌تواند از جانب همسرتان به طور کامل به شما واگذار شود چرا که شما به عنوان زن می‌توانید احساسات آن خانم را بهتر درک کنید و در یاری رساندن به وی تلاش نمایید.
همان طور که همه ما می‌دانیم کمک به همنوع و نجات زندگی افراد نیازمند، از جمله وظایف شهروندی و شرعی ماست، همچنین در علم روان‌شناسی دستیابی به احساس مفید بودن، کمک کردن به دیگران و کارهایی از این قبیل در سلامت روان افراد تاثیر بسزایی دارد. البته به شرطی که این کمک رساندن با نیت خیر انجام گیرد و تهدیدی برای زندگی و خانواده‌مان محسوب نشود.


با شرایط کنار نیایید

با انتخاب بهترین راه با نزدیک شدن به همسرتان و حل اختلافات، بیان نگرانی‌ها و دغدغه‌های فکریتان و پی بردن به نیت و قصد واقعی وی در انجام این کار می‌توانید همراه او باشید. در غیر این صورت به یاد داشته باشید‌ گاه غفلت‌ها و چشم‌پوشی‌های ما بر آنچه در زندگیمان می‌گذرد باعث می‌شود با معضلات بزرگی روبرو شویم که تیشه به ریشه زندگی ما خواهند زد.
ارتباط خارج از عرف همسرتان به طور پنهانی با خانمی دیگر به بهانه کمک و... قابل توجیه نیست و با توجه به اینکه شما به عنوان کسی که در زندگی و تصمیمات درباره آنچه در زندگیتان رخ می‌دهد سهیم هستید، حق دارید برای حل و رفع آن بکوشید و این موضوعی نیست که بخواهید با آن کنار بیایید. لذا توصیه می‌شود در یک گفت‌و‌گوی آرام، به نیت واقعی همسرتان پی ببرید و اگر احساس می‌کنید مسائل دیگری نیز بین همسرتان و آن خانم وجود دارد، به جای کنار آمدن با شرایط، ضمن حفظ احترام همسرتان و با کمک مشاور اقدام به حل مشکل کنید و نگذارید این موضوع زندگی مشترک شما را تهدید کند. (سیمین قربانی، کار‌شناس ارشد مشاوره خانواده/ خراسان)


*انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «جام جم سرا» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حمیدخان
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
۰
۰
حتما توقع داشتی شوهرت به خانمهای آشنا تلفن بزنه !

نیازمندی ها