بررسی عملکرد دوربین گلکسی اس 6، ال‌جی G4 و آیفون 6

کدام پرچمدار نسل جدید، دوربین بهتری دارد؟

در این بخش به منظور مقایسه دوربین گلکسی اس 6، ال‌جی G4 و آیفون 6، تصاویری در شرایط یکسان با هر سه دستگاه گرفته شده است که نتایج آن نشان از برتری دوربین محصول ال‌جی دارد.
کد خبر: ۷۹۴۶۹۳
کدام پرچمدار نسل جدید، دوربین بهتری دارد؟

جام جم کلیک: در دنیای امروزی ابزارهای دیجیتالی، بسیاری از ما به جای استفاده از دوربین‌های عکاسی مستقل، از دوربین‌های موجود بر روی تلفن‌های همراه هوشمند استفاده می‌کنیم و همین امر نیز دستمایه این شده است که شرکت‌های بزرگ برای ارائه یک دوربین خوب در پرچمداران خود تلاش بیشتری داشته باشند.

رقم مگاپیکسل به تنهایی نمی‌تواند کیفیت دوربین را تعیین کند و مواردی مانند کیفیت لنز و ... نیز در کیفیت عکس برداشت شده با یک دوربین دخیل هستند. در ادامه به بررسی مستقیم کیفیت دوربین سه پرچمدار بزرگ نسل فعلی تلفن‌های همراه هوشمند یعنی مدل‌های گلکسی اس 6، ال‌جی G4 و آیفون 6 خواهیم پرداخت تا ببینیم کدامیک از این دستگاه‌ها از نظر دوربین عملکرد بهتری دارند.

در نخستین عکس می‌توانید برداشت تصویر در نور طبیعی محیط‌های باز را مشاهده کنید که در آن کیفیت اجسام دور دست و کیفیت اجسام نزدیک به صورت کامل نشان دهنده قدرت کارکرد لنز هر یک از دستگاه‌ها است و همانطور که مشاهده می‌کنید، همراه هوشمند شرکت ال‌جی بهترین کیفیت و همراه هوشمند شرکت اپل، بدترین کیفیت را در میان این سه مدل ارائه می‌کنند و گلکسی اس 6 نیز جایی در میان این دو قرار گرفته است.

در ادامه نیز می‌توانید عکس کامل برداشت شده توسط مدل G4 را مشاهده نمایید.

دومین عکس به محیط‌های کم نور باز می‌گردد که در آن کاملا واضح است که دوربین گلکسی اس 6 و آیفون نتوانسته‌اند رنگ‌ها را به صورت کامل از یکدیگر تفکیک کنند ولی دوربین G4 به خوبی رنگ‌ها و خطوط محیطی را تفکیک کرده و از درهم آمیختن رنگ در لبه‌ عکس‌ها جلوگیری کرده است.

در سومین گام نیز عکس‌برداری با دوربین جلوی دستگاه مدنظر قرار گرفته است که در این زمینه لنز موجود بر روی گلکسی اس 6 بهترین عملکرد را دارد و پس از آن نیز آیفون با اختلافی ناچیز قرار گرفته است ولی دوربین جلوی G4 واقعا تصویری ضعیف و البته با افزودن یک لایه از رنگ نارنجی به ما ارائه کرده است که تا حدی ناامید کننده محسوب می‌شود.

جمع بندی: در مجموع می‌توان گفت که دوربین اصلی مدل G4 دارای کیفیتی بسیار عالی است و رتبه دوم دوربین اصلی نیز به گلکسی اس 6 می‌رسد و آیفون ضعیف‌ترین عملکرد در این رده را دارد ولی دوربین جلوی دستگاه ساخته شده توسط ال‌جی بسیار ناامیدکننده است و در رتبه سوم جای می‌گیرد درحالی که دوربین ساخته شده توسط اپل در این زمینه از رقبای خود پیشی گرفته است.

آناهیتا عیوض‌خانی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها