دستپاچگی سلمان در نشست شورای همکاری خلیج فارس

متن سخنرانی شاه سعودی گم شد!

رقص عربی اولاند

ایران باید تضمین بدهد

رئیس جمهور فرانسه در آستانه سفر به عربستان گفت:تحریم‌های ایران تنها به شرط اجرای تعهدات لغو می‌شود و ایران باید نه تنها در خصوص پرونده هسته‌ای اش تضمین بدهد بلکه باید برای حل بحرانهای منطقه،نقش سازنده‌ای ایفاء کند.
کد خبر: ۷۹۴۳۸۶
ایران باید تضمین بدهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، به نوشته روزنامه الریاض چاپ عربستان ،‌ فرانسوا اولاند قبل از سفرش به عربستان در گفتگو با این روزنامه( الریاض) درباره برنامه های سفرش به عربستان گفت: در این سفر با مقامات عربستان درباره تحولات منطقه یعنی بحرانهای یمن ،سوریه ،‌عراق ، مبارزه با تروریسم و فلسطین گفتگو خواهد کرد.

وی درباره این سوال که آیا توافقنامه هسته ای که قرار است در ماه ژوئن امضاء شود برای کشورهای عربی خلیج فارس اطمینان بخش است یا نه؟ گفت: ما از علت نگرانی سران خلیج فارس در این خصوص آگاهیم. همه از خواست من در خصوص این پرونده مطلعند و لوران فابیوس وزیر امورخارجه نهایت هشدار را داده است و من امیدوارم توافق حاصل شود ولی این توافق باید استوار ، با دوام و قابلیت اجرائی داشته باشد به نحوی که مانع از گسترش تسلیحات هسته‌ای شود و امنیت منطقه را تضمین کند.

وی گفت: در لوزان توافق گام به گام ( مرحله‌ای ) صورت گرفت و همچنان تا رسیدن به توافق کامل در سی ام ژوئن باید خیلی تلاش کرد و اکنون باید برای رسیدن به این هدف، تعهدات شفاف و معینی از ایران گرفت .

اولاند افزود: تحریمهای ایران تنها به شرط اجرای این تعهدات لغو خواهد شد و بنابراین ایران باید نه تنها در خصوص پرونده هسته ای اش تضمین بدهد بلکه باید برای حل بحرانهای منطقه، نقش سازنده ای ایفاء کند و باید در این راستا ادله قابل ملاحظه ای نشان دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها